Teraz jest 24 lip 2019, 07:42




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2013, 14:04 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Smar! Dzięki za zaangażowanie. W rejonie Czatachowy jest jednak jeszcze jedna droga, a wlaściwie jej brak 8) droga wchodząca na wprost do Zawady


Załączniki:
zawada.png
zawada.png [ 69.55 KiB | Przeglądane 2593 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 29 kwi 2013, 14:46 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Pierwsze skojarzenie to błąd mapy. Ale 300 metrów to dużo. Może Zawada zmieniła swoje położenie. Ale wraz z sasiednim Jaroszowem? Dziwne. Przyjrzałem się całej drodze do Czatachowy, aż po dzisiejszą pustelnię i po drugiej stronie też jest inaczej niż było :D Ponadto krzyż w centrum stoi nie przy samej drodze, tylko głębiej w lesie , więc :?:


Załączniki:
krzyż w Czatachowej.png
krzyż w Czatachowej.png [ 117.7 KiB | Przeglądane 2584 razy ]
pustelnia dzis.png
pustelnia dzis.png [ 237.81 KiB | Przeglądane 2584 razy ]
pustelnia 1839.png
pustelnia 1839.png [ 69.42 KiB | Przeglądane 2584 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 29 kwi 2013, 20:27 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
I jeszcze jeden eksperyment :mrgreen: strzałka pokazuje górkę za przystankiem PKS


Załączniki:
zawada 1839.png
zawada 1839.png [ 82.89 KiB | Przeglądane 2559 razy ]
Zawada dziś.png
Zawada dziś.png [ 17.62 KiB | Przeglądane 2559 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 29 kwi 2013, 21:36 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
... i Bystrzanowice. wieś, która zniknęłą z powierzchni ziemi co spowodowało utratę znaczenia drogi na wschód


Załączniki:
Bystrzanowice 1839.png
Bystrzanowice 1839.png [ 98.12 KiB | Przeglądane 2551 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 30 kwi 2013, 07:34 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 785
Z tym "zniknięciem" Bystrzanowic to chyba przesada. Wg przytoczonych przez Ciebie danych w 1889 miały 55 domów("dymów") a w latach trzydziestych(?) XXw 62 ("moja" mapa). Nowe domy powstawały pewnie w północnej części wsi - bliżej dzisiejszej drogi - ale to nie tak, że cała wieś przeniosła się jak Majowie na nowe miejsce :)
Stara droga łączyła przede wszystkim pałac z folwarkiem (czytaj wymyśloną przeze mnie "legendę" :lol: ) a nowa Janów ze wsią i to ona właśnie była bardziej potrzebna. Poza tym stara droga na odcinku powyżej Hucisk dość stromo wspinała się i opadała przez masyw Łaziska podczas gdy "nowa" raczej omijała wszystkie większe wzniesienia.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2013, 09:46 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Trochę mnie poniosło... :P Przyznam, że Twoje wyjaśnienia mnie przekonują. Ale nalezy też dodać, że Raczyńscy odpuścili nieco swoje wschodnie rubieże, tym bardziej, że mieszkańcy Bystrzanowic w niedziele chodzili do parafii w Lelowie , a pocztę odbierali w Pradłach..

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 30 kwi 2013, 10:18 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Jeszcze na chwilkę powrót do linii Herbsko-Kieleckiej


Załączniki:
kusięta.jpg
kusięta.jpg [ 25.85 KiB | Przeglądane 2513 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 maja 2013, 09:31 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
i jeszcze raz droga 793. trakt w 1839 i obecnie obok Stawu Zielonego


Załączniki:
Kołaczew.png
Kołaczew.png [ 22.59 KiB | Przeglądane 2455 razy ]
Kolaczew 1839.png
Kolaczew 1839.png [ 198.68 KiB | Przeglądane 2455 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 maja 2013, 11:55 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Krzyż przy 46-tce na wysokości Skowronowa stoi bez nijakiego wytłumaczenia.. może powód jest taki:


Załączniki:
Pabianice.png
Pabianice.png [ 189.56 KiB | Przeglądane 2433 razy ]
Falowa.png
Falowa.png [ 18.83 KiB | Przeglądane 2433 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 maja 2013, 12:36 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 785
Co do "kieleckiej" linii kolejowej na odcinku Kusięta-Częstochowa to została ona przełożona na początku lat pięćdziesiątych XXw w związku z rozbudową Huty Częstochowa o część "mirowską" (szukałem jakiegoś źródła na podparcie się ale tak na szybko to nie znalazłem)
Natomiast przebudowy w Rezerwacie Parkowe zaczęły się za Krasińskich po 1852 roku kiedy zaczęły powstawać piersze stawy. Dalsze - związane z hodowlą pstrągów - powstawały po 1881 roku z inicjatywy Michała Girdwojna. W starym przewodniku Zinkowa natrafiłem też na wzmiankę o interesującej Cię drodze:
"Karol [Raczyński] posiadał dobra złotopotockie od 1903 r. aż do ostatnich lat przed IIwśw. Spowodował on wybudowanie drogi z Żarek do Janowa ..."


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 maja 2013, 21:13 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Dziękuję :D odwdzięczam się nastepującą notką.. (choć w zanadrzu mam coś jeszcze :wink: )


Załączniki:
syropiarnia.png
syropiarnia.png [ 93.37 KiB | Przeglądane 2391 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 02 maja 2013, 19:15 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
sorry za słabą rozdzielczość..


Załączniki:
kal. cz..png
kal. cz..png [ 119.38 KiB | Przeglądane 2345 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 03 maja 2013, 20:36 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Specjalnaja Karta Jewropejskoj czasti Rosji 1865-1871


Załączniki:
1865-71.png
1865-71.png [ 205.76 KiB | Przeglądane 2280 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 maja 2013, 09:07 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1980
Lokalizacja: Łeba
Chyba zadaję zbyt trudne zagadki.... :cry: Jeśli na mapie jest linia Iwanogrodzko-Dabrowska, to decyzja o jej budowie zapadła 10 lipca 1881, a pierwszy pociąg przez Olkusz pojechał w 1883. Plany jej budowy powstały w 1875. Mapa ma jednak inne datowanie...ech...

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 maja 2013, 07:04 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 785
Apropos projektowanej lini kolejowej-bocznicy koło Janowa to w znalezionym w necie "Przewodniku po Częstochowie i okolicy" z 1909r znalazłem takie zdanie:
"Z wykończeniem projektowanej kolei żelaznej Częstochowa- Kielce, komunikacya ze Złotym Potokiem będzie łatwiejsza. Na szlaku projektowanym znajduje się stacya 'Złoty Potok', zkąd już do wsi będzie tylko 5 wiorst drogi kołowej, także szosy".
Pięć wiorst to trochę powyżej 5 km co wskazywałoby, że stacja była projektowana w miejscu gdzie ostatecznie powstała :)


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Teraz jest 24 lip 2019, 07:42


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL