Jurajskie Forum Dyskusyjne
http://forumjurajskie.pl/

Drogi Jury w XIX wieku
http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?f=1&t=5844
Strona 6 z 8

Autor:  Rybak [ 05 gru 2014, 20:59 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Howgh. czytałem :mrgreen:

Autor:  Rybak [ 04 mar 2015, 19:04 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Mam pytanie. Może ktoś zna odpowiedź. Gnębi mnie to od trzech lat. Szukałem w archiwach, pytałem w urzędach. Nic. :(
Kiedy wyasfaltowano drogę nr 46 na odcinku Janów - Bystrzanowice? Gadałem kiedyś z leśniczym Dąbrowa-Łazy. Mówił, że ten odcinek we wrześniu 39 był w stanie rozpaczliwym. Mimo, że lato tego roku było suche, uciekające kolumny 7dp i ludności cywilnej nie trzymały się drogi, bo.... jej nie było.

Autor:  smar [ 04 mar 2015, 20:07 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Może niewiele odkrywczego wniosę ale tą drogę wyasfaltowano na pewno po II wojnie a przed 70 rokiem. Jedyną drogą z asfaltową (odcinkami - naprzemiennie z klinkierem) nawierzchnią przed wojną była droga Katowice-Warszawa. W 1939 roku droga ta mogła być drogą "gruntową" bo "bitą" była ta równoległa, bardziej na południe

Autor:  Rybak [ 04 mar 2015, 20:27 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Smar - zgadza się. Do roku 70-tego, wszystkie dane z gmin lądowały w Częstochowie, a potem w Łodzi, gdzie...'znikały. ...pytam o 46-tkę celowo - i zapewne domyślasz się dlaczego :P - bo nie ma na tym odcinku żadnych danych, a już wiem, że asfalt był kładziony co najmniej dwukrotnie po 1939.

Autor:  Rybak [ 27 mar 2015, 11:54 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Znalazłem. :mrgreen: 46-tka od Janowa na Wschód została poszerzona i wyasfaltowana w 1969 roku. Wcześniej była drogą gruntową zabagnioną w dolinach, z dużą ilością kamieni , na których można było urwać miskę olejową.

Autor:  Rybak [ 27 mar 2015, 20:23 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Cały czas się zastanawiam dlaczego 46-tka asfaltowa powstała tak stosunkowo późno.. czy była, aż tak niepotrzebna dla ruchu kołowego? Porównałem mapy smara i alkosandra. Wydaje się, że początkiem ubiegłego wieku ważniejsza była droga, między Złotym, a Bystrzanowicami. Dwór, folwark i te rzeczy...od 1833...
Po co było się tłuc przez Apolonkę?
Raczyńskim było z całą pewnością łatwiej szaleć po południowej drodze.
7dp w 1939 już nie miała wyboru... zwłaszcza, że rozkazy i tak sugerowały kierunek północno-wschodni.

na prośbę autora skorygowałem datę /Michał

Autor:  Rybak [ 15 gru 2018, 14:11 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Takie coś znalazłem.. :P
Czy ktoś o tym słyszał?
mapa jest z 1922 roku....

Załączniki:
1922.png
1922.png [ 347.48 KiB | Przeglądane 16299 razy ]
1922 legenda.png
1922 legenda.png [ 314.57 KiB | Przeglądane 16299 razy ]

Autor:  Mirów Polska [ 15 gru 2018, 15:16 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

W temacie drogi Kotowice - Mirów, przełom lat 50-tych i 60-tych XX wieku (lepsze to zdjęcie, a raczej jego kawałek, niestety nie będzie), a opis do tego jest taki:

"Zejście z Góry Kamionka w kierunku Mirowa. Po obu stronach drogi widoczne pola uprawne. Po lewej stronie znajdują się słupy linii telefonicznej prowadzącej z Kotowic wzdłuż drogi do Gorzelni, z widocznym następnie skrętem w prawo. Po prawej stronie drogi widoczne słupy Radiowęzła Włodowice, prowadzące cały czas na wprost, do Mirowa. Dzisiejszy las gorzelniany jeszcze nie istniał i w tle, za kolejnym wzniesieniem przez które przechodzą słupy radiowęzła, widać prawdopodobnie dachy Mirowa, odległe o niecałe 2 km od wykonującego zdjęcie. W prawym górnym rogu zdjęcia, przy krawędzi górnej widać z oddali nieporośnięte jeszcze lasem skały wzgórza Wapiennik znajdującego się przy tzw. Lelowskiej Drodze w Mirowie".

Załączniki:
Kotowice Mirów.jpg
Kotowice Mirów.jpg [ 41.34 KiB | Przeglądane 16291 razy ]

Autor:  Rybak [ 15 gru 2018, 17:09 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Znalazłem Dziennik Ustaw z 1939 roku mówiący o projekcie budowy linii Zawiercie - Kozłów. Ponadto na www.jura-pilica.com/?linia-kolejowa,411 jest artykuł o wcześniejszym pomyśle

Autor:  smar [ 15 gru 2018, 19:56 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

To dopiero za Giereka w latach siedemdziesiątych gdy zbudowano CMK urzeczywistnione te plany :P

Autor:  kwab [ 15 gru 2018, 22:50 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Jeśli chodzi o koncepcje budowy nowej linii Zawiercie-Warszawa to zostala ona pierwszy raz przedstawiona w roku 1923 przez Aleksandra Wasiutyńskiego. W II RP nie wpisano jednak tej linii do planowanych inwestycji.

Natomiast linia Łazy-Kiwerce, mająca służyc glownie do transportu węgla do wschodnich terenow RP, byla wpisana do planow rozbudowy sieci kolejowej II RP.

Obie koncepcje (w zmienionych formach) zostaly zrealizowane dopiero w PRL jako CMK i LHS.

Autor:  kwab [ 21 gru 2018, 16:02 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Czy mapa z ktorej pochodzi ten fragment jest dostepna w internecie?

Obrazek

Autor:  Rybak [ 07 kwi 2019, 19:43 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Skowronów fascynował mnie zawsze. Wieś położona na górce i droga wiodąca przez nią. Na przekór logice. Poniżej biegnie 46-tka. I po drugiej stronie kanionu - zakręt, w prawo i w lewo do Pabianic. Czy tam w dole coś kiedyś płynęło?

Autor:  sław Miro [ 02 mar 2020, 22:10 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Krótki opis (pochodzi z 1907 roku) drogi z Myszkowa do Złotego Potoku i jej otoczenia.

Załączniki:
droga Myszków-Złoty Potok, G.Cz.251, 1907.jpg
droga Myszków-Złoty Potok, G.Cz.251, 1907.jpg [ 98.5 KiB | Przeglądane 13248 razy ]

Autor:  sław Miro [ 10 wrz 2020, 22:36 ]
Tytuł:  Drogi Jury w XIX wieku

Dosłownie dwa zdania z 1884 roku na temat drogi Pilica-Zawiercie

Załączniki:
Z miasteczka Pilicy, G.Św.186, 1884 r., cz.1.jpg
Z miasteczka Pilicy, G.Św.186, 1884 r., cz.1.jpg [ 62.43 KiB | Przeglądane 11434 razy ]
Z miasteczka Pilicy, G.Św.186, 1884 r., cz.2.jpg
Z miasteczka Pilicy, G.Św.186, 1884 r., cz.2.jpg [ 60.42 KiB | Przeglądane 11434 razy ]
Z miasteczka Pilicy, G.Św.186, 1884 r., cz.3.jpg
Z miasteczka Pilicy, G.Św.186, 1884 r., cz.3.jpg [ 55.58 KiB | Przeglądane 11434 razy ]

Strona 6 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/