Teraz jest 14 maja 2024, 20:38




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 02 sty 2009, 13:18 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1056
Lokalizacja: Myszków
W zakresie inwestycji powiatowych:
Cytuj:
W budżecie na 2009 rok znalazły się drogi: Niegowa-Mzurów, droga w Zagórzu, droga Helenówka-Jaworznik, droga w Bliżycach do granicy z powiatem zawierciańskim oraz droga Bliżyce-Sokolniki. W przyszłym roku wykonane zostaną również dokumentacja remontu wiaduktu nad torami PKP w Kotowicach oraz przebudowy ul. 1 Maja w Myszkowie

Cytuj:
W budżecie powiatu częstochowskiego najwięcej środków, prawie 49 mln zł przeznaczonych zostanie na zadania związane z remontem i inwestycjami na drogach powiatowych. Powiat planuje pozyskanie 26 milionów złotych (czyli czwartą część wydatków)z różnych funduszy unijnych oraz środków pomocowych. Nie ma jednak żadnej gwarancji, że te plany zostaną zrealizowane

Cytuj:
Ponad 55 mln zł będzie kosztować remont i przebudowa drogi łączącej Częstochowę, powiat częstochowski i powiat myszkowski.
Ma uatrakcyjnić region turystycznie i gospodarczo, a budowana będzie wspólnie przez te trzy samorządy w ramach pozakonkursowego, uzgodnionego na szczeblu subregionu północnego województwa, podziału unijnych pieniędzy.
Wczoraj w starostwie myszkowskim - to ono dowodzić będzie realizacją przedsięwzięcia - podpisana została stosowna umowa pomiędzy powiatami. W sumie do przebudowy jest 27,2 km dróg od Poraja, przez Choroń, Biskupice, Olsztyn, Kusięta, Brzyszów, do Częstochowy. W Częstochowie przebudowana zostanie ul. Legionów od granic miasta do skrzyżowania z ulicami Orlik-Rückemana i Faradaya


W zakresie inwestycji gminnych:
Cytuj:
Burmistrz Żarek - Klemens Podlejski - omówił podczas budżetowej sesji najistotniejsze dla gminy zadania inwestycyjne. To m.in. przebudowa ul. Stary Rynek i placu Jana Pawła II za 2,7 mln zł i pierwszy etap remontu budynku, w którym znajduje się dom kultury w Żarkach.
W planach na ten rok jest także budowa kompostowni osadów ściekowych oraz przebudowa ośrodka zdrowia i stworzenie Aktywnego Centrum Zdrowia, wyposażonego w nowoczesny sprzęt.
Przed gminą także termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w Kotowicach i zagospodarowanie w ramach dotacji subregionalnej terenu rekreacyjnego przy basenie w Żarkach.
Dużym wyzwaniem będzie budowa gimnazjum wraz z Jurajskim Centrum Informacji. W tym dziale o dofinansowanie złożonych zostało bardzo dużo wniosków.
Zmodernizowany ma zostać także kompleks sportowy przy ul. Steinkellera w Żarkach.
Planowana jest również przebudowa drogi wojewódzkiej w ul. Koziegłowskiej, dobudowa oświetlenia w gminie, budowa ul. Leśnej, a także budowa ulic w ciągu od ul. Kopernika do ul. Leśniowskiej w Żarkach.

W gminie Poraj inwestycje drogowe skromne, bo tylko dokończenie remontu dwóch ulic w Żarkach-Letnisko oraz budowa chodników w dwóch ulicach w Poraju ("Gazeta Myszkowska")
W gminie Ogrodzieniec planowane są: przebudowa i remont drogi gminnej w Ogrodzieńcu, modernizacja ośrodka wypoczynkowego Krępa; dość dużą część środków przeznaczono na "sieć tras rowerowych" - prawie 700 tys. ale co to konkretnie ma znaczyć?
Cytuj:
Takiego głosowania nad projektem budżetu w Olkuszu nie pamiętali nawet radni pełniący mandat od kilku kadencji. Przedłożony przez Burmistrza plan gminnych finansów na 2009 rok przyjęty został jednomyślnie, bez głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Do największych zaplanowanych zadań zaliczają się Rewitalizacja i Ochrona Olkuskiej Starówki - 2 mln. zł., modernizacja olkuskiej Hali Widowiskowo-Sportowej MOSiR – 1,68 mln. zł., modernizacja ul. Krakowskie Przedmieście – 950 tys. zł
Na drogi w gm. Olkusz przeznaczone zostanie prawie 6 mln. za to na ochronę zabytków zaledwie 235,5 tys.
Cytuj:
Planowane jest budowa dróg w Jaskrowie -3.268.465 zł, opracowanie dokumentacji na budowę drogi w Siedlcu i drogi dojazdowej do Szkoły Podstawowej w Mokrzeszy – 60.000 zł, opracowanie dokumentacji budowy chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej w miejscowości Jaskrów i Mstów – 220.000 zł, opracowanie dokumentacji budowy chodnika do Szkoły Podstawowej w Brzyszowie, Krasicach i Jaskrowie – 50.000 zł, modernizacja dróg wewnętrznych – 370.000 zł, budowa chodnika Brzyszów-Małusy Małe – 30.000 zł, remont ul. Cmentarnej w Krasicach -300.000 zł, remont pozostałych dróg na terenie gminy– 120.000,-zł
Modernizacja płyty rynku w Mstowie – 1.000.000 zł
Zagospodarowanie terenu przełomu rzeki Warty pod względem turystycznym – 1.835.000 zł

W dalszych perspektywach planowane są m.in.:
Cytuj:
na lata 2009-2011 zapisano przebudowę dróg powiatowych: Choroń-Poraj, Kotowice-Niegowa, Moczydło-Trzebniów, Zaborze-Przybynów

w gminie Poraj w planie inwestycyjnym do roku 2010 przewidziane są m.in. prace przy kąpielisku w Żarkach-Letnisku i przejęcie terenów od PKP celem zagospodarowania centrum tej miejscowości.

info ze stron: http://www.naszemiasto.pl http://www.czestochowa.powiat.pl http://www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/inde ... &read=1777 http://www.umig.olkusz.pl/content/view/129/1/ http://www.poraj.bip.jur.pl mstow.pl http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,3 ... chowy.html


Ostatnio edytowano 19 sty 2009, 22:14 przez Tom, łącznie edytowano 6 razy

Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 02 sty 2009, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6895
Lokalizacja: Śląsk
jadąc świeżo wyremontowanymi drogami, np Żarki - Złoty Potok, albo między Pradłami a Pilicą ( a może Lelowem, nie pamiętam) zauważyłem, że jakość nawierzchni jest taka sobie, łączenie na środku jezdni bywa głębokie i nie zalane lepikiem, sporo jest miejsc nierównych, porowatych, gdzie trzyma się wilgoć, pewnie po pierwszych roztopach pojawią się tam kratery, sporo garbów pozostało, pokryli je tylko nakładką

napisy na tablicach są dumne ale wykonanie paskudne, wygląda to jakby dopiero na to miała przyjść warstwa ścieralna


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2009, 17:12 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1056
Lokalizacja: Myszków
ponieważ już wyczerpałem limit edycji pierwszego postu, kontynuuję wątek jako kolejny post:
Cytuj:
Oprócz rewitalizacji dróg powiatowych przeprowadzona zostanie modernizacja drogi wojewódzkiej z Trzebini, przez Olkusz, Wolbrom, Miechów do Racławic. W ramach przedsięwzięcia zbuduje się obwodnicę Olkusza (program indykatywny) oraz (być może) Wolbromia. Dodatkowo władze powiatu olkuskiego, wespół z powiatem ziemskim krakowskim i gminami położonymi wzdłuż drogi Olkusz–Kraków, podjęły w Ministerstwie Infrastruktury starania o rozpoczęcie prac studyjnych przy kompleksowej modernizacji i rozbudowie DK-94 z Olkusza do Krakowa

http://sp.olkusz.pl/index.php?option=co ... 5&Itemid=1
Cytuj:
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdził przekazaną przez Wojewodę Małopolskiego listę dotacji na której znajdują się 2 wnioski złożone przez Powiat Chrzanowski na remonty i budowę dróg. Na pierwszym miejscu listy rankingowej uplasował się projekt pn. „Remont drogi powiatowej 1013 K – ciąg ulicy Borowcowej” w Chrzanowie, który otrzymał 111 punktów. Z kolei na szóstej pozycji znalazł się projekt pn. „Remont drogi powiatowej nr 1047 K – ulica Grunwaldzka w Trzebini”, który dostał 83 punkty.
więcej informacji: http://www.powiat-chrzanowski.pl/index. ... 1,show,941

W powiecie krakowskim zaplanowano m.in. remont trzech mostów na Prądniku (okolice Ojcowa), przebudowa mostu w Krzeszowicach i budowa mostu w Tenczynku, drobne remonty chodników (m.in. w Rudawie) http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/ ... dzet/2009/


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 sty 2009, 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3646
Tom, nie ma szans na przebudowę odcinka Olkusz - Kraków. Teren mocno zurbanizowany, nie ma miejsca na jej przeprowadzenie w okolicy skałek w Jerzmanowicach i OPN, w umowie ze Stalexportem na a4 jest zastrzeżenie, że w promieniu 20 km nie może być podobnej klasy konkurencyjna droga), nie jest to priorytet dla rządu, a dodatkowo trasa ta jest już zmodernizowana w około 40 % swojej długości i do 2013 ma być przebudowana całkowicie (w stylu Zedermańsko - Przegińskim - jedna jezdnia z lewoskrętem, bez pobocza i chodników :) ).


Z olkuskich inwestycji drogowych warto wymienić wcześniejszą 791/783 z obwodnicą Olkusza (ciekawe jak rozwiążą odcinek w Pazurku), remont drogi Bolesław - Klucze - Bydlin - Wolbrom - Żarnowiec, a także Zederman - Osiek - Olkusz, al Tysiąclecia - Bukowno - Sławków(?) ), a także prawdopodobnie przyszłoroczny remont DK 94 przebiegającej przez Olkusz, co będzie wiązało się z całkowitym paraliżem komunikacyjnym :twisted:


Warto zaznaczyć, że w tym roku nie ma szans na rozpoczęcie modernizacji. Pod koniec roku mają być rozpisane przetargi na ww odcinki.


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 sty 2009, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6895
Lokalizacja: Śląsk
czy wiadomo coś o przebiegu obwodnicy Olkusza ? jakieś mapki ?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2009, 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3646
Robert napisał(a):
czy wiadomo coś o przebiegu obwodnicy Olkusza ? jakieś mapki ?


Mapek nie mam, ale mam opracowaną własną, według informacji UMiG:


linie przerywane - istniejące odcinki (do modernizacji). W dwóch miejscach będzie przebiegała przez teren zabudowany. W ramach oszczędności będzie przebiegała od południa przez istniejącą drogę, później przy nowych blokach koło lasu (typ "małpi gaj"),dalej przez DK 94 na wysokości zjazdu na stację benzynową i fabrykę prefabrykantów (będzie kolejne, trzecie, rozmieszczone co 100 metrów skrzyzowanie ze światłami). Później będzie przebiegać istniejącą drogą Zagaje, przy której obecnie powstaje masa domów jednorodzinnych i dalej wzdłuż torów (jest tam więcej piasku niż na Błędowskiej:P) w kierunku Januszkowej i połączy się z obecną 783 za przejazdem w Rabsztynie.


EDIT:
Wzmianka z Dziennika Polskiego:

Cytuj:
OLKUSZ. Rozpoczęły się prace nad opracowaniem projektów budowlanych i wykonawczych budowy wschodniej obwodnicy Olkusza, która ma stanowić połączenie dróg wojewódzkich 783 oraz 791.

Przetarg na wykonanie projektów, ogłoszony przez krakowski Zarząd Dróg Wojewódzkich wygrało konsorcjum katowickich firm "Autostrada II" oraz "Integral". Będzie to kosztowało ponad 781 tys. zł. - Projekty mają zostać wykonane do końca marca 2011 roku, a prace mają ruszyć jesienią tego samego roku - mówi Renata Rybicka, rzecznik prasowy ZDW.



Obrazek


EDIT2: Kiedyś mówiło się o tzw południowej obwodnicy Olkusza:
* Przebudowa drogi powiatowej nr 14-407 relacji Zederman - Zimnodół;
* Przebudowa drogi powiatowej nr 14-403 relacji Zimnodół - Osiek;
* Przebudowa drogi powiatowej nr 14-401 relacji Witeradów - Osiek;
* Przebudowa drogi powiatowej nr 14-395 relacji Witeradów - Żurada;
* Przebudowa drogi powiatowej nr 14-418 relacji Bukowno - Olkusz;
* Budowa drogi powiatowej - obwodnica południowa Bukowna - od ul. Wiejskiej do drogi powiatowej nr 14418.

Dziś ta inwestycja została nazwana "usprawnienie komunikacji w obszarze dk94", dzięki czemu dostała dofinansowanie. Budowa obwodnicy wg tych wytycznych mijała się z celem, ponieważ od Zedermana do Żurady byłaby poprowadzona przez wsie.



EDIT3:

2 miesiące temu padła propozycja budowy północnej obwodnicy Olkusza (o klasie drogi krajowej - dk 94). Wg mnie pomysł poroniony - budowa przez dawne tereny górnicze Olkusza, cudowny podjazd pod kuestę, przebieg pod Syborową, przecięcie przynajmniej dwóch wsi i sporo kilometrów do nadrobienia. Już teraz zdejmują ograniczenia na DK 94 w Olkuszu, więc przy jeszcze większej poprawie płynności ruchu i budowie ekranów, ten pomysł nie sprawdzi się.


Gdyby wszystkie propozycje obwodnic udało się zrealizować, to Olkusz jako pierwsze miasto w Polsce miało by własny ring z obwodnicy ;)


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 sty 2009, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6895
Lokalizacja: Śląsk
ciągle na 94 w Olkuszu jest czerwona fala ? gdyby dało się przejechać całe miasto jednym ciągiem, kulając się 70-tką to przepustowość pewnie by wzrosła


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2009, 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3646
Robert napisał(a):
ciągle na 94 w Olkuszu jest czerwona fala ? gdyby dało się przejechać całe miasto jednym ciągiem, kulając się 70-tką to przepustowość pewnie by wzrosła


70? :lol:


niby są dwa pasy, dawna "autostrada", ale maksymalna prędkość to 50 :)

ostatnio w związku z remontem podwyższyli max prędkość do 70 do cmentarza (od katowic), a od cmentarza (od krakowa) jest już 100. policja stoi koło fiata, hali sportowej i koło "niebieskich dachów";). Sygnalizacji jest w tej chwili 4, a od remontu w 2009-2010 bedzie ich aż 6 (lub 7), co w porównaniu z drogą na Dąbrowę (7 sygnalizacji) jest sporą liczbą...


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 lut 2009, 14:53 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1056
Lokalizacja: Myszków
w końcu i Niegowa ma swój budżet:
Cytuj:
Zmodernizowana zostanie ul. 22 Lipca w Niegowie, na którą gmina wyda 84 tys. zł. Na budowę ścieżki pieszo-rowerowej pójdzie w tym roku prawie 157 tys. zł, w tym z budżetu ponad 23 tys. zł. Inwestycja ma zostać zakończona w przyszłym roku, a jej pełny koszt to 600 tys. zł. Za 596 tys. zł przebudowana zostanie gminna droga w Gorzkowie Starym. Gmina weźmie na ten cel 84 tys. zł pożyczki.
Nie przewidziano natomiast w 2009 roku pieniędzy na modernizację drogi gminnej Moczydło-Łutowiec, której zakończenie zaplanowano w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym na 2010 r

http://myszkow.naszemiasto.pl/wydarzenia/966600.html


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 lut 2009, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3646
Coś bardziej z południa:

Węzeł Modlnica (teren już przygotowany, myślałem, że to kolejny deweloper..), wreszcie porządne połączenie z lotniskiem :)

Cytuj:
Węzeł Radzikowskiego - węzeł Modlnica
12 lutego 2009 roku Jacek Gryga dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz jego zastępca Tomasz Pałasiński podpisali umowę z firmą Budimex Dromex SA na budowę drogi krajowej nr 94 na odcinku węzeł Radzikowskiego - węzeł Modlnica.

Zakres robót podstawowych obejmuje:

* budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 2,4 km pomiędzy osiami Węzłów Radzikowskiego i Modlnica z połączeniem z istniejącą drogą Olkusz-Kraków, w dwóch poziomach w formie węzła typu koniczyna,
* przebudowę i budowę istniejącej drogi krajowej nr 94 (Olkusz - Kraków) na długości ok.1,6 km,
* budowę dróg lokalnych i dojazdowych,
* budowę obiektów mostowych,
* budowę zabezpieczeń skarp wykopów na drodze dojazdowej,
* budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienia jezdni,
* budowę przepustów,
* budowę ekranów akustycznych,
* budowę zbiorników retencyjnych,
* budowę oświetlenia ulicznego,
* przebudowę sieci energetycznej i teletechnicznej,
* przebudowę sieci wodociągowych,
* przebudowę sieci gazowych,
* regulację rowów oraz budowę zieleńców.

Projekt wykonało konsorcjum, którego liderem jest krakowska firma PxM Projekt Południe Sp. z o.o. W ciągu najbliższych dwóch tygodni nastąpi przekazanie placu budowy. Roboty rozpoczną się na początku marca.

Wartość kontraktu to 149.630.424,82 zł. Wykonawca ma na realizację zadania dwa lata.



Budimex... można się już bać o jakość wykonania :roll:


Obrazek


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 lut 2009, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6895
Lokalizacja: Śląsk
dokładnie, to straszni partacze :(


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2009, 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3646
Robert napisał(a):
dokładnie, to straszni partacze :(


masz inne spie****e inwestycje niż te:
Stadion Wisły Kraków
Droga S1 w Cieszynie
bonus: spowodowanie 3 miesięcznych opóźnień w budowie stadionu we Wrocławiu i w Krakowie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 13 mar 2009, 21:29 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1056
Lokalizacja: Myszków
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... drogi.html
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia/973606.html


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 16 kwi 2009, 16:16 

Dołączył(a): 16 kwi 2009, 16:05
Posty: 11
Lokalizacja: Olkusz
Witam!
Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie na temat wschodniej obwodnicy Olkusza coś więcej?Pytam bo znalazłem coś takiego:

Cytuj:
W przyszłym roku mają się rozpocząć prace nad projektem budowlanym i wykonawczym. Dokumentacja ma być gotowa do maja 2011 roku, wtedy zostanie ogłoszony przetarg na budowę obwodnicy. Ostatnio zmienił się jednak zakres inwestycji. Początkowo planowano, że obwodnica długości około 4 km będzie się zaczynać się przy drodze 791 za os. Młodych i przebiegać do "krajówki" w okolicach Sieniczna. Teraz plany przewidują budowę 7 km odcinka drogi, po przecięciu trasy 94, obwodnica zostanie poprowadzona wzdłuż torów kolejowych i połączona z drogą wojewódzką 783 w okolicach przejazdu kolejowego w Rabsztynie. Będzie to droga klasy "G", co oznacza, że jezdnia będzie miała 7 m szerokości, a utwardzone pobocza po 1,25 m.

W ub. roku opracowano wstępne studium wykonalności, w którym przeanalizowano cztery warianty przebiegu trasy obwodnicy. Na początku br. do dalszych opracowań wybrano wariant czwarty, w którym trasa projektowanej obwodnicy przebiega wzdłuż korytarza rezerwowanego w Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego Olkusza. W tym wariancie trasa obwodnicy pokrywa się z istniejącym układem komunikacyjnym, czyli ulicami Kochanowskiego, potem południowym skrajem osiedla Pakuska, a po przekroczeniu trasy 94 ulicą Przemysłową.



I sam już nie wiem czy ma przebiegać ulicą Zagaje czy nie... :roll: Pytam bo mam zamiar kupić tam działkę ale mieszkać przy obwodnicy mi się nie uśmiecha.. :cry: Będe wdzięczny za jakiekolwiek informacje-pozdrawiam...


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2009, 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3646
^^ Teraz zauważyłem Twój post. Skąd wziąłeś ten tekst? Według artykułu, który wkleiłeś obwodnica po minięciu Pakuski odbije od razu na północ, do skrzyżowania DK 94 z al. Tysiąclecia i ul. Przemysłową. W tym miejscu już teraz w godzinach szczytu tworzą się korki, a po przeniesieniu ruchu z centrum będzie jeszcze gorzej. Niby opcja tańsza, mniej wywłaszczeń, mniej odszkodowań dla Lasów P., ale czy obwodnica spełni swoją rolę?

Czy mógłby mi ktoś przesłać skan/zdjęcie mapy Olkusza (Jura) z ostatniej Gazety Wyborczej z planowanym przebiegiem obwodnicy?

Bo wg artykułu obwodnica będzie przebiegać tak:
Obrazek

___________________________________

Z ostatniego Przeglądu Olkuskiego:

Cytuj:
Pytanie: Co dalej z południową obwodnicą Olkusza? Tyle było szumu, protesty mieszkańców, spotkania, rozmowy, a od jakiegoś czasu nic o tym nie słychać.

Dariusz Rzepka: Inwestycja ta znajduje się na tzw. kluczowej liście projektów przewidzianych do realizacji w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. To oznacza, że władze województwa doceniają rolę obwodnicy południowo-wschodniej w poprawie sytuacji komunikacyjnej Olkusza i ciągu dróg ponadlokalnych przebiegających przez nasze miasto. To oznacza również, że są zabezpieczone środki na jej wykonanie. Jeśli chodzi o postęp prac, to w ostatnim czasie zaakceptowany został przez inwestora wariant projektowy, który posłuży do opracowania pełnej dokumentacji technicznej. Aktualnie Zarząd Dróg Wojewódzkich wystąpił o uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Przy takich przedsięwzięciach, jak olkuska obwodnica, proces opracowywania niezbędnej dokumentacji, uzyskiwania zezwoleń i uzgodnień, wymaga czasu. Obecnie przewidywany termin uzyskania pozwolenia na budowę to koniec marca 2010 roku.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że obwodnica, długości ok. 7,5 km, łączyć będzie drogę wojewódzką nr 791 (tzw. „chrzanowską”) z drogą wojewódzką nr 783, czyli trasą prowadzącą do Wolbromia i Miechowa, z ominięciem centrum Olkusza a także przejazdu kolejowego w Rabsztynie.



_____________

I jeszcze z Dziennika Polskiego:

Cytuj:
Proponowane rozwiązania na "94" budzą obawy mieszkańców




OLKUSZ. Sporo uwag budzą dwie koncepcje dotyczące modernizacji i wymiany nawierzchni 4,5 km odcinka trasy 94, jakie do olkuskiego magistratu przesłała krakowska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.



Na pewno ucieszy mieszkańców bloków i domów w pobliżu trasy fakt, że planowana inwestycja zakłada ustawienie ekranów akustycznych. Jednak niektóre proponowane rozwiązania budzą pewne obawy. Poszczególne warianty zakładają spore zmiany w organizacji ruchu. Pierwszy z wariantów przewiduje, że na skrzyżowaniu trasy z ulicami Kruszcową i Długą będzie ustawiona sygnalizacja świetlna, ale zostanie zamknięty wlot z trasy w ul. Sławkowską, co budzi pewne uwagi. W drugim wariancie zjazd w ul. Sławkowską ma być zachowany, ale przy przeprojektowaniu skrzyżowania polegającym na budowie zjazdu prawie pod kątem prostym z drogą 94.

Podobnie w pierwszym wariancie planuje się pozostawienie wlotu z drogi 94 w ulice Wiejską i Słowackiego, gdzie rozważa się budowę sygnalizacji świetlnej. Z kolei w drugim wariancie planuje się zamknięcie skrzyżowania z tymi ulicami. Ten wariant przewiduje budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z ulicami Kardynała Wyszyńskiego i Polną, która ma być przedłużona aż do trasy 94. Od tego skrzyżowania, aż do ulicy Słowackiego miałaby zostać wybudowana droga serwisowa, która przejęłaby ruch lokalny na os. Skalska, czy do MOK.

Ta koncepcja zakłada wybudowanie nowego, wygodniejszego dojazdu do hali MOSiR poprowadzonego od istniejącego zjazdu do hipermarketu. Aby je połączyć trzeba wybudować 20 m długości odcinek drogi.

Koncepcje GDDKiA zakładają także przeniesienie przystanku komunikacji miejskiej przy "Statoilu" kilkaset metrów dalej w stronę cmentarza. Nowy przystanek miałby stanąć w pobliżu stacji "Orlen". Plany zakładają także budowę kładki dla pieszych nad trasą 94 w miejscu obecnie istniejącego bardzo niebezpiecznego przejścia dla pieszych z ul. Cegielnianej do ul. Szkolnej.

Na 12 października planowane jest spotkanie władz Olkusza z przedstawicielami krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego będą omawiane szczegółowo obydwie przedstawione koncepcje. - Projekt techniczny będzie gotowy w styczniu przyszłego roku. W marcu wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji drogowej i mam nadzieję, że będziemy ją mieli w maju przyszłego roku - wylicza Magdalena Chacaga, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu, który ma wyłonić wykonawcę tej inwestycji. Same prace mają być zrealizowane w 2011 roku.

Jak wykazał prowadzony w 2005 roku generalny pomiar ruchu, prowadzącą przez Olkusz drogą krajową 94, przejeżdża 25 tys. 156 pojazdów na dobę, czyli o 60 proc. więcej, niż podczas poprzednich badań w 2000 roku. W całej Małopolsce tylko na dwóch punktach pomiarowych był większy ruch niż w Olkuszu.

(SYP)


Projekt na pewno trzeba poprawić, autor opisał najważniejsze uwagi do niego.

Na lata 2010 -2012 szykuje się paraliż komunikacyjny w Olkuszu:
- remont całej DK 94;
- remont i przebudowa Al. Tysiąclecia (w ramach projektu droga alternatywna dla DK94 przez Zederman, Zimnodół, Osiek, Olkusz, Bukowno, Bolesław);
- przebudowa DW 783 - przejazd w Rabsztynie;
- remont centrum Olkusza w ramach projektu "rewitalizacja olkuskiej starówki" (DW 791, Rynek i ul przyległe);
- dodatkowo w najbliższym czasie okaże się co z całą drogą 783 na Wolbrom...


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest 14 maja 2024, 20:38


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL