^^ Teraz zauważyłem Twój post. Skąd wziąłeś ten tekst? Według artykułu, który wkleiłeś obwodnica po minięciu Pakuski odbije od razu na północ, do skrzyżowania DK 94 z al. Tysiąclecia i ul. Przemysłową. W tym miejscu już teraz w godzinach szczytu tworzą się korki, a po przeniesieniu ruchu z centrum będzie jeszcze gorzej. Niby opcja tańsza, mniej wywłaszczeń, mniej odszkodowań dla Lasów P., ale czy obwodnica spełni swoją rolę?
Czy mógłby mi ktoś przesłać skan/zdjęcie mapy Olkusza (Jura) z ostatniej Gazety Wyborczej z planowanym przebiegiem obwodnicy?
Bo wg artykułu obwodnica będzie przebiegać tak:
___________________________________
Z ostatniego Przeglądu Olkuskiego:
Cytuj:
Pytanie: Co dalej z południową obwodnicą Olkusza? Tyle było szumu, protesty mieszkańców, spotkania, rozmowy, a od jakiegoś czasu nic o tym nie słychać.
Dariusz Rzepka: Inwestycja ta znajduje się na tzw. kluczowej liście projektów przewidzianych do realizacji w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. To oznacza, że władze województwa doceniają rolę obwodnicy południowo-wschodniej w poprawie sytuacji komunikacyjnej Olkusza i ciągu dróg ponadlokalnych przebiegających przez nasze miasto. To oznacza również, że są zabezpieczone środki na jej wykonanie. Jeśli chodzi o postęp prac, to w ostatnim czasie zaakceptowany został przez inwestora wariant projektowy, który posłuży do opracowania pełnej dokumentacji technicznej. Aktualnie Zarząd Dróg Wojewódzkich wystąpił o uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Przy takich przedsięwzięciach, jak olkuska obwodnica, proces opracowywania niezbędnej dokumentacji, uzyskiwania zezwoleń i uzgodnień, wymaga czasu. Obecnie przewidywany termin uzyskania pozwolenia na budowę to koniec marca 2010 roku.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że obwodnica, długości ok. 7,5 km, łączyć będzie drogę wojewódzką nr 791 (tzw. „chrzanowską”) z drogą wojewódzką nr 783, czyli trasą prowadzącą do Wolbromia i Miechowa, z ominięciem centrum Olkusza a także przejazdu kolejowego w Rabsztynie.
_____________
I jeszcze z Dziennika Polskiego:
Cytuj:
Proponowane rozwiązania na "94" budzą obawy mieszkańców
OLKUSZ. Sporo uwag budzą dwie koncepcje dotyczące modernizacji i wymiany nawierzchni 4,5 km odcinka trasy 94, jakie do olkuskiego magistratu przesłała krakowska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Na pewno ucieszy mieszkańców bloków i domów w pobliżu trasy fakt, że planowana inwestycja zakłada ustawienie ekranów akustycznych. Jednak niektóre proponowane rozwiązania budzą pewne obawy. Poszczególne warianty zakładają spore zmiany w organizacji ruchu. Pierwszy z wariantów przewiduje, że na skrzyżowaniu trasy z ulicami Kruszcową i Długą będzie ustawiona sygnalizacja świetlna, ale zostanie zamknięty wlot z trasy w ul. Sławkowską, co budzi pewne uwagi. W drugim wariancie zjazd w ul. Sławkowską ma być zachowany, ale przy przeprojektowaniu skrzyżowania polegającym na budowie zjazdu prawie pod kątem prostym z drogą 94.
Podobnie w pierwszym wariancie planuje się pozostawienie wlotu z drogi 94 w ulice Wiejską i Słowackiego, gdzie rozważa się budowę sygnalizacji świetlnej. Z kolei w drugim wariancie planuje się zamknięcie skrzyżowania z tymi ulicami. Ten wariant przewiduje budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z ulicami Kardynała Wyszyńskiego i Polną, która ma być przedłużona aż do trasy 94. Od tego skrzyżowania, aż do ulicy Słowackiego miałaby zostać wybudowana droga serwisowa, która przejęłaby ruch lokalny na os. Skalska, czy do MOK.
Ta koncepcja zakłada wybudowanie nowego, wygodniejszego dojazdu do hali MOSiR poprowadzonego od istniejącego zjazdu do hipermarketu. Aby je połączyć trzeba wybudować 20 m długości odcinek drogi.
Koncepcje GDDKiA zakładają także przeniesienie przystanku komunikacji miejskiej przy "Statoilu" kilkaset metrów dalej w stronę cmentarza. Nowy przystanek miałby stanąć w pobliżu stacji "Orlen". Plany zakładają także budowę kładki dla pieszych nad trasą 94 w miejscu obecnie istniejącego bardzo niebezpiecznego przejścia dla pieszych z ul. Cegielnianej do ul. Szkolnej.
Na 12 października planowane jest spotkanie władz Olkusza z przedstawicielami krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego będą omawiane szczegółowo obydwie przedstawione koncepcje. - Projekt techniczny będzie gotowy w styczniu przyszłego roku. W marcu wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji drogowej i mam nadzieję, że będziemy ją mieli w maju przyszłego roku - wylicza Magdalena Chacaga, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu, który ma wyłonić wykonawcę tej inwestycji. Same prace mają być zrealizowane w 2011 roku.
Jak wykazał prowadzony w 2005 roku generalny pomiar ruchu, prowadzącą przez Olkusz drogą krajową 94, przejeżdża 25 tys. 156 pojazdów na dobę, czyli o 60 proc. więcej, niż podczas poprzednich badań w 2000 roku. W całej Małopolsce tylko na dwóch punktach pomiarowych był większy ruch niż w Olkuszu.
(SYP)
Projekt na pewno trzeba poprawić, autor opisał najważniejsze uwagi do niego.
Na lata 2010 -2012 szykuje się paraliż komunikacyjny w Olkuszu:
- remont całej DK 94;
- remont i przebudowa Al. Tysiąclecia (w ramach projektu droga alternatywna dla DK94 przez Zederman, Zimnodół, Osiek, Olkusz, Bukowno, Bolesław);
- przebudowa DW 783 - przejazd w Rabsztynie;
- remont centrum Olkusza w ramach projektu "rewitalizacja olkuskiej starówki" (DW 791, Rynek i ul przyległe);
- dodatkowo w najbliższym czasie okaże się co z całą drogą 783 na Wolbrom...