Teraz jest 18 lis 2018, 20:13




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 06 lis 2007, 10:12 

Dołączył(a): 01 sie 2007, 10:09
Posty: 25
Lokalizacja: Wzgórze
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad o/Katowice właśnie rozstrzygnęła przetarg na "Opracowanie koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi krajowej nr 78 Siewierz-Szczekociny (do granicy województwa śląskiego z województwem świętokrzyskim) z obwodnicami miejscowości: Poręba i Zawiercie, Kroczyce i Pradła oraz Szczekociny”.
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzia ... 4000#trjmp
- pod tym adresem można znaleźć materiały przetargowe (m.in. wcześniejsze opracowania (moim zdaniem kiepskie), tzw.Studia Techn.-Ekonom.-Środowiskowe etap I, dt. obwodnic Poręby i Zawiercia, Kroczyc i Pradeł, Szczekocin).
W załączniku podaję Wam mapy z przebiegami wariantów poszczególnych obwodnic (z zaznaczeniem, które są "preferowane" przez Inwestora).

Dlaczego o tym piszę, podaję te wszystkie dane?
Chcę Was prosić o przypilnowanie tej sprawy. To jest inwestycja, która dotyczy Was bezpośrednio, chyba najważniejsza inwestycja dt. infrastruktury w bardzo długim czasie. Niech hasło "udział społeczeństwa w procesie inwestycyjnym" nie będzie martwe. Inwestor zawsze idzie po najmniejszej linii oporu, jeśli nikt go nie przypilnuje (szczególnie w dziedzinie ochrony środowiska, krajobrazu) można się spodziewać kłopotów. Może to wynikać ze złej woli, braku wyobraźni, ale także z niewiedzy. Pokażcie, że oprócz wypisywania różnych rzeczy na wirtualnym Forum, potraficie coś zrobić w tzw. realu!
Teraz jest jedyny moment, w którym możecie powalczyć o ŚCIEŻKĘ ROWEROWĄ Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA od Siewierza, aż do Szczekocin. Oddzieloną od jezdni i chodników, gdzie nie będą się pętali piesi i nie będą Was rozjeżdżały samochody. Inwestor (GDDKiA) podaje jako jeden z celów inwestycji "...umożliwienie rozwoju bazy turystycznej w ośrodkach Jury..." oraz "...poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego lokalnego..." - więc zorganizujcie się i zażądajcie tego od niego! Przy takiej skali inwestycji dodanie do projektu pasu asfaltu o szerokości 2 metrów nie stanowi problemu - tym bardziej, że przewiduje się rezerwę terenu pod drugą jezdnię. Niech powstanie PRAWDZIWA ścieżka rowerowa!

Inne rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę to:
- ingerencja w doliny rzek i regulacja cieków - m.in. Krztynia, Pilica
- przejścia dla zwierząt i przepusty dla płazów - to jest jedna z ważniejszych spraw do przypilnowania. Nagminnie łączy się przejścia dla zwierząt z drogami leśnymi lub polnymi co powoduje, że nie spełniają one swojej funkcji - działają tak jak ścieżka rowerowa namalowana farbą na chodniku w centrum miasta.
- ewentualne obiekty/obszary cenniejsze przyrodniczo czy krajobrazowo - przyjrzyjcie się wariantom - może dałoby się zaproponować jakąś korektę trasy?

W załączniku macie także tabelkę z harmonogramem wykonywania dokumentacji.
Zwracam uwagę na bardzo niepokojący fakt - I etap tzw. STEŚ-u ma być gotowy w 2(!) miesiące, a II etap (de facto stanowiący trzon materiałów na podstawie których zostanie wydana Decyzja Wojewody o Środowiskowych Uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia) w 6 miesięcy - czyli w kwietniu przyszłego roku!!! Moje pytanie brzmi - gdzie tu miejsce na RZETELNĄ (czyli przeprowadzoną w sezonie wegetacyjnym!) inwentaryzację przyrodniczą?!?


Kolejna sprawa - dokumentacja ta na pewno trafi do zaopiniowania do Parków Krajobrazowych. Chciałbym wierzyć, że osoba, która z ramienia PK będzie się tym zajmować, podejdzie do sprawy RZETELNIE.
Moje obawy wynikają z negatywnych przygód z inwestycjami w PK Cysterskie Kompozycje... Tam nie zawsze wszystko było w porządku.

Istnieje również wymóg przeprowadzenia Konsultacji Społecznych. Problem w tym, że informacja o nich to malutka karteczka z miejscem i terminem konsultacji wywieszona na tablicy ogłoszeń urzędu gminy/miasta/województwa. Rzadko kiedy dowiadują się o nich osoby naprawdę zainteresowane. I najczęściej o to właśnie chodzi.

Chciałbym być dobrze zrozumiany - uważam, że przebudowa DK78 jest koniecznie potrzebna! Nie jest moim celem nakłanianie kogokolwiek do sabotowania tej inwestycji.
Z drugiej jednak strony wiem, że GDDKiA w większości przypadków ma w nosie przyrodę - liczą się jedynie pieniądze i minimalizacja kłopotów. Najczęściej odbywa się to kosztem przyrody (łatwiej wybudować drogę w lesie, niż użerać się z właścicielami działek). Dlatego trzeba ich przypilnować.

Dlatego proszę Was - ludzi którzy znają Jurę jak własną kieszeń i powielokroć deklarowali na Forum troskę o ten Region - zorganizujcie się, przyjrzyjcie się wszystkim wariantom, zbierzcie wszystkie ZA i PRZECIW, dowiadujcie i dopytujcie się, wymagajcie, powalczcie o ścieżkę rowerową, Zainteresujcie się tą sprawą TERAZ!
TERAZ jest pora na udział w konsultacjach, pisanie petycji, opinii, wnosków, zgłaszanie ewentualnych protestów. Weźcie sprawy w swoje ręce! Popatrzcie Inwestorowi na ręce! Niech wie, że nie może wszystkiego! Przypilnujcie tego!
Za dwa lata, w momencie jak spychacze zaczną niwelować teren nie tam gdzie się Wam podoba, będzie już za późno.


Załączniki:
terminy wykonywania dokumentacji
terminy.png
terminy.png [ 94.73 KiB | Przeglądane 31380 razy ]
- Szczekociny
szczekociny.png [295.25 KiB]
Pobrane 4496 razy
- Kroczyce i Pradła
kroczyce_pradla_warianty.png
kroczyce_pradla_warianty.png [ 327.29 KiB | Przeglądane 31380 razy ]
- Poręba i Zawiercie2
poreba_zawiercie_2.png
poreba_zawiercie_2.png [ 447.09 KiB | Przeglądane 31380 razy ]
- Poręba i Zawiercie
poreba_zawiercie_1.png
poreba_zawiercie_1.png [ 372.97 KiB | Przeglądane 31380 razy ]


Ostatnio edytowano 12 sty 2008, 17:44 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lis 2007, 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6320
Lokalizacja: Śląsk
dla mnie ścieżka rowerowa wzdłuż tej trasy ma trzeciorzędne znaczenie, bardziej interesuje mnie by wybrano np wariant czerwony Kroczyce zamiast doliny, także czerwony wokół Zawiercia bo północny to już naprawdę za głęboko w Jurę, okolica Szczekocin to już nie mój teren więc się nie wypowiadam


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lis 2007, 11:39 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 8186
Lokalizacja: Włodowice
W/g mnie jeżeli była by szansa na ścieżkę to oczywiście, choć wystarczy szerokie i równe pobocze z "żabkami" zamiast malowanej linii...

Natomiast odnośnie samego przebiegu:

1. Poręba i Zawiercie
Wariant fioletowy idzie zbyt daleko na północ osobiście jestem zdecydowanie temu przeciwny, trawersuje kuestę i dalej przebieg na północ od Kromołowa też nie ciekawy.
Warianty pozostałe też niekorzystne dla Przemszy :? ale najbardziej nie podoba mi się przebieg w okolicach Żerkowic, szkoda tej dolinki na N-W od Dworskiego Lasu.

2. Kroczyce, Pradła
Zdecydowanie wariant czerwony jest najmniej inwazyjny, 1/2 to totalne nieporozumienie :evil:

3. Szczekociny
Tu już dużo trudniej, najprędzej chyba jasny czerwony - nr 4, ciemny czerwony biegnie przez połączenie Krztyni i Rajecznicy, później znowu Krzynia i Pilica

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Nidą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 06 lis 2007, 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6320
Lokalizacja: Śląsk
to ma być droga ekspresowa ? w takim razie rowerom wstęp wzbroniony, także na pobocze

osobiście nie ukrywam, że czekam na tą drogę, ułatwi mi i znacznie skróci dojazd na włości ;) mógłbym wtedy myśleć o wyniesieniu się z miasta


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lis 2007, 19:28 

Dołączył(a): 14 kwi 2005, 23:41
Posty: 425
Lokalizacja: Górny Śląsk
Wariant czerwony jest sensowny. Bez dwóch zdań.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lis 2007, 23:08 

Dołączył(a): 08 mar 2007, 21:59
Posty: 1999
Lokalizacja: Pradła
Jak widzę te mapki to ciarki przechodzą mi po plecach. Codziennie dojeżdżam z Pradeł do Zawiercia i specjalnie nie klnę na tą drogę, średnio jadę 22 min, bez stania w żadnych korkach. W Padłach już od wielu lat słyszę o przebudowie drogi, ludzie się kłócą czy poleci na N czy na S od Pradeł. Czuje że nadchodzi ta chwila jak czytam ten post. Jest tu kilka wariantów lepszych bądź gorszych , ale jedno jest pewne – będą zmiany dla Jury raczej na gorsze.
Ja osobiście sądzę że najlepszą opcja jest wykorzystanie starych odcinków drogi z ominięciem od południa Poręby i Zawiercia, Kroczyc i Pradeł (w.czarwony) i Szczekocin Jasno fioletowy od Południa. Warianty drogi przez Przyłubsko i Lasy Pradelskie są niedopomyślenia. W rejonie Szczekocin specjalnie nie mogę sobie wyobrazić puszczenia drogi na północ przez równoległą wspólną dolinę Krztyni i Pilicy. W tym rejonie korzystniej jest poprowadzić drogę na południe od Szczekocin po nudnych płaskawych łąkach i doliną uregulowanej Pilicy mocno przekształconej.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2007, 19:59 

Dołączył(a): 08 mar 2007, 21:59
Posty: 1999
Lokalizacja: Pradła
co tak cicho, czy ktoś wie coś więcej. Dziwi mnie tak małe zainteresowanie tym tematem i skutkami budowy tej drogi. Jak było o quadach to grzmiało na całego, a to chyba będą nieporównywalne zniszczenia niezależnie od wariantu


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2007, 20:17 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1055
Lokalizacja: Myszków
nie ma co zbyt dyskutować: stawiam, że w okolicy Zawiercia przejdzie wariant 3, w okolicach Kroczyc - 4, Szczekocin - 2. Najtrudniej coś wybrać w okolicy Szczekocin, o czym już forumowicze pisali (tam najwięcej szkód).


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 18 lis 2007, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6320
Lokalizacja: Śląsk
cicho, bo nikt nie wierzy, że najbliższych latach zaczną budowę, no może 500 metrów za 10 lat w Siewierzu się uda otworzyć


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2007, 20:21 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1055
Lokalizacja: Myszków
hm... no niekoniecznie... chyba jeszcze całkiem nie opadła fala optymizmu związanego z wygraną PO i że jednak coś ruszy w tym kraju (także drogi)


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 18 lis 2007, 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6320
Lokalizacja: Śląsk
za dużo ekip już obiecywało i jajco ;) oczywiście cieszyłbym się ze zmian na lepsze ale jeśli nawet one nastąpią to ruszą bardziej medialne budowy, A4, A1,A2 a nie jakaś tam droga z Siewierza na Kielce, chciałbym się mylić


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2008, 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6320
Lokalizacja: Śląsk
nowe wiadomości

http://bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/811443.html

Siewierz: Koniec horroru pieszych?
25.01.2008
Roman Zaręba, Katarzyna Korusiewicz z wnuczkiem Jędrzejem i Katarzyna Szymiec chcieliby w końcu bezpiecznie przechodzić na drugą stronę jezdni.

Roman Zaręba, siewierzanin, od ponad miesiąca czeka na odpowiedź z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dowiedzieliśmy się, że pismo jest już w drodze. Problem dotyczy przejścia na skrzyżowaniu ulic Targowej i Bohaterów z DK 1 w Siewierzu.

Od lat, my, mieszkańcy walczymy o to, aby w końcu można było tędy bezpiecznie przechodzić. Wszystko na próżno. Mamy poparcie miasta, ale nic to nie daje. Cztery lata temu, jedno z biur projektowych (na zlecenie GDDKiA) przygotowało analizę ruchu pieszych, z którego wynikało, że to miejsce naprawdę wymaga radykalnych kroków związanych z poprawą bezpieczeństwa - podkreśla pan Roman.

Wykonano trzy koncepcje przejścia bezkolizyjnego: przejście podziemne,betonowa kładka dla pieszych i stalowa kładka dla pieszych.

- Po konsultacjach z mieszkańcami Siewierza zaproponowaliśmy betonową kładkę dla pieszych. Od tego czasu nic się jednak nie zmieniło, a skala wypadków nie spada. Rozkładamy ręce i pytamy, co z tego opracowania. Czy szansy na kładkę nie ma? Czy pieniądze jakie będzie kosztować ta kładka ważniejsze są od życia ludzkiego? Mieszkańcy Siewierza, a zwłaszcza "Osiedla Zachód" są już zdesperowani i zapowiadają blokadę tego przejścia - mówi Roman Zaręba.

Wojciech Gierasimiuk, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA uspokaja, że temat nie został zapomniany.

- Postanowiliśmy skorzystać z dwóch rozwiązań. Pierwsze ma być związane z budową obwodnicy w Siewierzu, która ruszy, jak wszystko wskazuje, w tym roku. Do projektu związanego z jej budową wpisaliśmy także zrobienie przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją świetlną we wspomnianym rejonie Siewierza - mówi rzecznik.

Przyznaje jednak, że przejście to za mało, aby mieszkańcy zdecydowanie odczuli poprawę bezpieczeństwa na drodze.

- Kładka jest zdecydowanie potrzebna. Zrobienie jej zgłosiliśmy więc w ramach wniosku do ogólnopolskiego programu "Ósemka - osiem - osiemdziesiąt osiem", który dotyczy poprawy bezpieczeństwa na drogach krajowych - wyjaśnia rzecznik.

Drogi krajowe to wprawdzie 5 procent wszystkich dróg w Polsce, jednak ze względu na duże natężenie ruchu, to właśnie na nich dochodzi nawet do 40 procent wszystkich wypadków w kraju. Stąd wspólny pomysł programu "Ósemka - osiem - osiemdziesiąt osiem" stworzony w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz w Ministerstwie Transportu. Ósemka to droga krajowa numer 8 o największej liczbie wypadków i ofiar śmiertelnych, na której rocznie ginie około 150 osób. Osiem to osiem pozostałych jednocyfrowych dróg krajowych od DK1 do DK9. Osiemdziesiąt osiem to pozostałe dwucyfrowe drogi krajowe.

- Z naszego województwa złożyliśmy kilkaset wniosków w związku z tym programem. W jego ramach jest przebudowa skrzyżowań, budowa sygnalizacji świetlnych, kładek, barier energochłonnych, stawianie fotoradarów - wylicza rzecznik.

Czy mieszkańcy doczekają się w końcu na poprawę bezpieczeństwa? To będzie wiadomo za kilka miesięcy, najprawdopodobniej w maju.

- Oczywiście brane są pod uwagę statystyki policyjne, ale także te miejsca, które naszym zdaniem należą do szczególnie newralgicznych. Chcielibyśmy bardzo, aby udało nam się zrobić tę kładkę, a przynajmniej rozpocząć prace jeszcze w tym roku - zapewnia rzecznik. Wszystko zależy jednak od pieniędzy, które dostanie nasz oddział. A to będzie wiadomo najwcześniej w marcu.
Magdalena Nowacka - POLSKA Dziennik Zachodni


i jeszcze konkret
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzia ... 5000#trjmp

Data wysłania ogłoszenia: środa 27 luty 2008
Zamawiający: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Oddział w Katowicach
40-017 Katowice
ul. Myśliwska 5
tel. (032) 20 86 281
fax (032) 25 98 710
Przedmiot zamówienia: Przedmiotem niniejszego projektu jest budowa południowej obwodnicy miasta Siewierz w ciągu drogi krajowej
nr 78. Pod względem administracyjnym południowa obwodnica Siewierza leży na terenie woj. śląskiego w
granicach administracyjnych miasta i gminy Siewierz. Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje : - branża
drogowa: budowę dwujezdniowej drogi klasy GP długości 5 722 m o przekroju GP2/2, budowę dwóch
skrzyżowań skanalizowanych w kilometrach 0+696,26 oraz 5+254,51 wraz z oświetleniem, budowę dwóch skrzyżowań typu małe rondo, budowę węzła typu "pełna koniczyna" na przecięciu projektowanej DK-78 z DK-1
wraz z oświetleniem, budowę pasów włączeń i wyłączeń na DK-1, budowę jezdni zbierająco - rozprowadzającej
po lewej stronie DK-1, budowę odcinka DW-793 klasy G 1/2 długości 1 255 m, budowę dróg gminnych i
lokalnych: droga do ośrodka wypoczynkowego (klasy Z), droga wokół cmentarza (klasy D), droga do ulicy
Stoczkowej (klasy L), ul. Wojska Polskiego (klasy Z), ul. Mostowa (klasy D), ul. Kielecka (strona zachodnia -
klasy Z, strona wschodnia - klasy G) oraz odcinki dróg dojazdowych do ronda zachodniego (klas Z), budowę
dwóch przystanków autobusowych na DK-1 o nawierzchni betonowej, budowę ciągów pieszych wzdłuż DK-1,
wzdłuż drogi dojazdowej wokół cmentarza, wzdłuż drogi do ulicy Stoczkowej oraz w rejonie ronda wschodniego,
budowę 33 dróg gospodarczych dojazdowych do pól zlokalizowanych wzdłuż projektowanej drogi o łącznej
długości 6 806 m, - branża mostowa: budowę 8 obiektów mostowych: 6 obiektów w ciągu projektowanej
DK-78, 2 obiekty w ciągu DW-793, - branża kanalizacyjna: budowę szczelnych rowów drogowych oraz budowę
przepustów, budowę odcinków kanalizacji deszczowej, budowę dwóch zbiorników retencyjnych wzdłuż
DK-78, budowę studni chłonnych wraz z osadnikami dla przejęcia wód opadowych ze szczelnych rowów,
budowę rowów chłonnych oraz rowów akumulacyjno - retencyjnych, wykonanie zbiorników zabezpieczających
przed przedostaniem się wód zanieczyszczonych substancjami niebezpiecznymi w przypadku wystąpienia
nadzwyczajnych zagrożeń środowiska, oraz budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu (bariery, oznakowanie),
budowę ekranów akustycznych wzdłuż DK-78, w rejonie ronda wschodniego oraz wzdłuż DK-1, przebudowę
i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowaną drogą - sieć wodociągowa, gazowa,
teletechniczna, - branża energetyczna: przebudowa linii niskiego, średniego oraz wysokiego napięcia.
Numer przetargu: 21/R-1/Obw.S/2008
Termin realizacji: 26 miesięcy (od udzielenia zmówienia)


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2008, 19:46 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1055
Lokalizacja: Myszków
rok-dwa temu siewierzanie chcieli zrobić blokadę (chodzenie w kółko po przejściu dla pieszych), ale się wycofali po jakichś mediacjach


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 02 mar 2008, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2005, 16:45
Posty: 472
Lokalizacja: podnóże kuesty
Konrad - siejesz troche niezdrowej paniki :)
Wiedz ze w procesie projektowym jest STEŚ I, STEŚ II, KPP i dopiero dalej Projekt Wstępny następnie Budowlany i Wykonawczy. Kluczowym dokumentem w obecnym procesie projektowym jest uzyskanie przez inwestora Decyzji Środowiskowej - i wierz mi - wcale nie jest to łatwe. I nie jest to tak ze Inwestor dąży do swojego celu "po trupach" - bo dostał jakiś "prikaz z góry". To już nie te czasy...
W mysl obecnych przepisów Decyzje Srodowiskowa wydaje wojewoda - posilkuje sie on tutaj opiniami WROP, różnorakich ekspertów a także /co powinno cie zainteresowac/ - opiniami organizacji pozarzadowych które moga wystepowac tutaj jako strona w postepowaniu /i czesto tak wlasnie robia/. Jednak aby taka organizacja zostala potraktowana powaznie to i powinna byc organizacja powazna. Pewnie i tak w to nie uwierzysz /bo niektorzy ludzie nie wierza z zalozenia.../ ale obecnie biura projektowe czesto zasiegaja opinii takich organizacji i stosuja sie do nich.


Ostatnio edytowano 04 mar 2008, 16:49 przez RIEMMANN, łącznie edytowano 1 raz

Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2008, 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2005, 16:45
Posty: 472
Lokalizacja: podnóże kuesty
Jeszcze jedna krótka uwaga.
Na rowerze jezdze sporo.
I powiedzcie mi - jaki sens mialaby miec sciezka rowerowa która biegłaby wzdłuż drogi krajowej oddzielonej od niej tylko zielonym pasem dzielącym?
Inwestor wykonałby taką scieżkę o ile taka potrzeba zostałaby zgłoszona przez lokalne wladze. To w gestii wladz lokalnych powinno byc wykonywanie sciezek rowerowych sensownie poprowadzonych i oznakowanych. Coz z tego ze GDDKiA wykonalaby taka sciezke skoro bieglaby ona ciagiem wzdluz drogi krajowej? Kto chcialby jezdzic w pyle i halasie? Konia z rzedem temu - któremu by sie to spodobalo.

Problem polega na tym ze samorzady chca rozwijac turystyke tylko aby to robic potrzebne sa oczywiscie pieniadze - a tego samorzadom notorycznie brakuje. Tutaj problem sie zapetla i wlasciwie konczy wraz z rozpoczeciem. Stad wlasnie tak bezsensowne prowadzenie w naszym kraju sciezek rowerowych - po drogach publicznych - bo koszt wykonania takiej sciezki jest rowny kosztom farby i prac znakarskich.


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Teraz jest 18 lis 2018, 20:13


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL