Jurajskie Forum Dyskusyjne
http://forumjurajskie.pl/

Obwodnica Olkusza--Kpina
http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?f=22&t=4774
Strona 1 z 3

Autor:  magister [ 15 mar 2011, 13:38 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malo ... 09775,4505

Autor:  Marek [ 19 mar 2011, 08:24 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Coś mi się tak wydaje, że paluchy włożył tu niejaki Stalexport. Gdyby obwodnica Olkusza powstała, jeszcze więcej samochodów jeździłoby drogą 94 a nie wyrobem autostradopodobnym. Ciekawe, że jedne samorządy (jak np. jaworznicki) nie szczypią się i mają w głębokim poważaniu tajne aneksy do umowy (które zresztą mają być odtajnione) aż do sądzenia się ze Stalexportem włącznie. Mój szacunek! Jednocześnie mój szczery brak szacunku dla władz Olkusza, który zresztą powstał już w momencie reorganizacji ruchu w Olkuszu. Jadąc od strony szpitala, jeśli w porę nie uciekniemy boczną drogą w lewo, to MUSIMY pchać się do centrum i swoje odstać w korku. Kto to widział, żeby kierować ruch do centrum? No i raptem 4 skrzyżowania z sygnalizacją świetlną - czy nie dało się tego zsynchronizować? W dobie radiowego internetu? Kilka masztów, kierunkowe anteny, kodowana transmisja i centralka sterująca - normalnie nie wierzę, że się tego zrobić nie da... A na skrzyżowaniu Rabsztyńskiej i drogi 94 (przy MacDonaldzie) aż się prosi o fazową sygnalizację świetlną.

Autor:  alkosander [ 19 mar 2011, 16:29 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Na pozór wszystko jest proste i tylko zła wola urzędników nie pozwala nam normalnie żyć :wink: W praktyce wystarczy pomiędzy światłami jedno skrzyżowanie bez sygnalizacji, z możliwością skrętu w lewo, i już jest "po ptokach". O przejściach dla pieszych nie wspomnę. Samochód,który ma zamiar skręcić w lewo zatrzymuje się aby przepuścić te,które z naprzeciwka jadą prosto.Tworzy się za nim mini-korek. Kolejny samochód przystaje żeby przepuścić staruszkę na przejściu.Korek narasta.Na najbliższym skrzyżowaniu cała ta kawalkada nie zdąży w całości przejechać na zielonym. Są jeszcze inne problemy-zmieniające się natężenie ruchu,samochody uprzywilejowane itd.itp. ...i diabli biorą całą synchronizację razem z antenami kierunkowymi, masztami, kodowaną transmisją i centralką sterującą :) Pomiary natężenia ruchu dają jedynie pewien statystyczny obraz sytuacji,który jest podstawą do opracowania projektu organizacji ruchu a statystyka pełna jest pułapek. Pewien gość utopił się w jeziorze,które miało przeciętną głębokość 0,50m... :mrgreen:

Nie wszystkie drogi w mieście podlegają UM. tomek_ następnym razem dzwoń do właściwego zarządcy drogi i poinformuj go o tym,że będziesz jechał :wink:

Autor:  Marek [ 19 mar 2011, 20:43 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Poza tym akurat w Olkuszu pomiędzy pierwszym i drugim skrzyżowaniem (licząc od Krakowa) jest może ze 300m i żadnej bocznej drogi (jest wiadukt nad torami). Podobnie pomiędzy trzecim, a czwartym również kilkaset metrów i żadnej bocznej drogi. Po prostu nie chce się misiom, lepiej nic nie robić i zasłonić się brakiem funduszy albo możliwości technicznych. Choćby parami te skrzyżowania połączyć, już byłoby lepiej.

Autor:  alkosander [ 19 mar 2011, 21:34 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Cytuj:
Aleksandrze, sytuacje z minikorkami i staruszkami nie są dla synchronizacji najmniejszym problemem. Komputer sterujący, który wie dokładnie ile pojazdów przejeżdża przez światła, zmienia czasy świecenia zielonego lub czerwonego w zależności od potrzeb. Wszystko oblicza prosty algorytm.
tomek_ wyślij mi ten algorytm na PW a ja w zamian wyślę ci zasady tworzenia projektu organizacji ruchu. To standardowe działanie przy wszelkich robotach drogowych.
Cytuj:
Poza tym akurat w Olkuszu pomiędzy pierwszym i drugim skrzyżowaniem (licząc od Krakowa) jest może ze 300m i żadnej bocznej drogi (jest wiadukt nad torami). Podobnie pomiędzy trzecim, a czwartym również kilkaset metrów i żadnej bocznej drogi.
Podałem tylko przykład na to,że życie nie dostosowuje się w 100% do teoretycznych algorytmów a one nie są w stanie, za rozsądna cenę, przewidzieć wszystkich wariantów. Każdy z nas może zostać przy swoim zdaniu. Jednym korki podnoszą adrenalinę innym nie :mrgreen: Korki od tego ani się nie zwiększą ani się nie zmniejszą.

Autor:  alkosander [ 20 mar 2011, 08:18 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Cytuj:
opracowanie programu do synchronizacji dla 4 świateł i to na jednej ulicy nie jest najmniejszym problemem.
Mówimy o jednej ulicy czy o komunikacji w mieście ,w którym krzyżuje się kilka tras komunikacyjnych? Mówimy sytuacji teoretycznej czy o zachwianym systemie komunikacyjnym w całym rejonie? Remonty dróg trwają nie tylko w Olkuszu. Zielone światło na trasie 94 nie załatwi problemów z przejazdem tych,którzy jadą 783 czy 791 a prawdopodobnie pogłębi je. Świat jest pełen znawców. Zdecydowanie trudniej jest o fachowców :mrgreen:
Cytuj:
Co do projektów organizacji ruchu to troszkę się znam, bo 12 lat temu kiedy jeszcze pracowałem, tworzyłem takowe.
:shock: Powstrzymam się o drążenie tego wątku w zakresie nurtujących mnie wątpliwości. To nie wchodzi w zakres tego tematu :wink: 12 lat to cała epoka w rozwoju motoryzacji . Rok 1998 - 12,7 mln zarejestrowanych pojazdów. Rok 2008 -21,00 mln. Mamy rok 2011. Sądzę że pojazdów jest około 23 mln czyli o ~80% więcej. Do tego trzeba dołożyć proporcjonalnie duży wzrost ruchu tranzytowego i wzrost średniej ilości km przejeżdżanych przez pojazdy w ciągu roku.
Cytuj:
Każdy z nas może zostać przy swoim zdaniu.

Autor:  blusik [ 20 mar 2011, 09:50 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Jak mają sie bawić w algorytmy jeżeli nawet porządnego lewoskrętu od strony Katowic na Wolbrom nie potrafią zrobić. Aby skręcić większość kierowców łamie przepisy i wyjeżdża ze skrzyżowania w czasie zmiany świateł , albo jedzie kilkaset metrów dalej i zawraca na najbliższym skrzyżowaniu

Autor:  markpm [ 20 mar 2011, 13:28 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Już widzę Wasze narzekanie, jak w Olkuszu będzie nie 4 a 7 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną :)

Blusik, kto wjedzie na skrzyżowanie i zmieni się sygnał na czerwony to i tak ma pierwszeństwo zjazdu ze skrzyżowania. Jakbyś miał do wymiany zderzak, to jest to dobra metoda na zrobienie tego za darmo :wink: Najprostszym sposobem skrętu w lewo z krajówki na Wolbrom jest właśnie zawrócenie na kolejnym skrzyżowaniu koło hali sportowej.

Wracając do obwodnicy - nie wiem, czy doczytaliście, ale chodzi o wschodnią obwodnicę Olkusza w ciągu dróg wojewódzkich a nie północną obwodnicę DK 94.

Autor:  opn [ 20 mar 2011, 13:58 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

markpm napisał(a):
Blusik, kto wjedzie na skrzyżowanie i zmieni się sygnał na czerwony to i tak ma pierwszeństwo zjazdu ze skrzyżowania.

A gdzie takich herezji uczą? Jeśli nie ma miejsca do kontynuowania jazdy to się na skrzyżowanie nie wjeżdża.

Autor:  markpm [ 20 mar 2011, 14:28 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

A gdzie napisałem o niemożności kontynuowania jazdy? :wink:

Autor:  blusik [ 20 mar 2011, 18:21 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Nie chcę się wymądrzać ale z tego co mnie uczono to nie można wjeżdżać na skrzyżowanie jeśli nie ma się pewności ,ze się go opuści przed zmianą świateł.

Autor:  markpm [ 20 mar 2011, 18:32 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

Nigdy nie można mieć pewności, czy ktoś np nie będzie próbował zatrzymać się na przystanku za autobusem i zablokuje pas - no ale koniec OT.

Autor:  swap [ 07 kwi 2011, 12:38 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

ciąg dalszy całej tej "farsy" : ;)

Cytuj:
Czy władze Małopolski grają z Olkuszem w kotka i myszkę? Jeśli chodzi o planowaną obwodnicę naszego miasta, można odnieść wrażenie, że wokół tej inwestycji toczą się polityczne gierki. W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o uchwale Zarządu Województwa Małopolskiego, w której wykreślono obwodnicę z Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych MRPO na lata 2007 – 13. Teraz okazuje się, że... realizacja drogowego przedsięwzięcia jedynie przesunie się w czasie.

Radna Sejmiku Wojewódzkiego Lidia Gądek zapewniła, że obwodnica powstanie. Nie rozpocznie się w pierwotnie zakładanym terminie, czyli jeszcze w tym roku, ale w przyszłym. To oznacza, że będzie finansowana ze środków na lata 2007 – 13. –Rozmawiałam zarówno z wicemarszałkiem Romanem Ciepielą, jak i z marszałkiem Markiem Sową. Obaj obiecali, że obwodnica nie będzie całkowicie wyrzucona z planu, tylko jej realizacja się opóźni – twierdzi radna.

Niezależnie od zapewnień władz województwa Lidia Gądek złożyła interpelację do marszałka Marka Sowy. „Podjęcie decyzji z takim, podanym do publicznej wiadomości uzasadnieniem (Przed podjęciem decyzji o usunięciu projektu, Instytucja Zarządzająca MRPO dokonała oceny jakościowej przyczyn i potencjalnych dalszych skutków opóźnień związanych z realizacją inwestycji – przyp. red.), może wskazywać na niefrasobliwość Zarządu przy podejmowaniu kluczowych decyzji i świadczy o nieodpowiedzialnym traktowaniu opinii publicznej. Pragnę przypomnieć panu marszałkowi, że obowiązująca wcześniej uchwała z dnia 13 sierpnia 2008 roku (…) jednoznacznie określała poszczególne zadania dotyczące obwodnicy i terminy ich wykonania. Na tej podstawie również Miasto i Gmina Olkusz angażowała swoje środki budżetowe, jako pomoc dla Województwa Małopolskiego, na podstawie zawartych umów o współfinansowanie projektu (…) Zarząd Województwa zupełnie zlekceważył ten wysiłek finansowy Miasta i Gminy Olkusz, nie uznając nawet za stosowne poinformowanie Gminy o planowaniu podjęcia takiej decyzji, a później o jej podjęciu” – czytamy w interpelacji. Radna domaga się konkretów. Pyta marszałka o rzeczywiste powody wykreślenia obwodnicy z wykazu projektów, o to kto personalnie ponosi odpowiedzialność za niezrealizowanie zadań wynikających z harmonogramu przygotowania i realizacji projektów kluczowych oraz jakie konkretne działania podjął Zarząd Województwa, aby zabezpieczyć niezwłoczną realizację projektu obwodnicy. Odpowiedzi na interpelację jeszcze nie ma.

Marszałek Marek Sowa, wicemarszałek Roman Ciepiela oraz władze Olkusza spotkali się z przedstawicielami firmy projektującej obwodnicę. Ustalono, że Zarząd Województwa ma starać się uruchomić realizację projektu w całości lub etapami, w zależności od środków finansowych, zaraz po uzyskaniu decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. – Zakłada się możliwy termin inwestycji w latach 2012-13. Według wyliczeń projektantów, koszt netto obwodnicy wyniesie około 50 mln złotych wraz z wykupem gruntów – mówi burmistrz Dariusz Rzepka.
Zdaniem władz miasta, w przypadku konieczności podzielenia prac na etapy, należałoby zacząć od części północnej, czyli od połączenia drogi krajowej 94 z drogą wojewódzką 783 za przejazdem kolejowym w Rabsztynie. - Ulica Zagaje komunikuje tereny przemysłowe, na których już istnieją zakłady pracy. Zgodnie z zapisami w planie przestrzennym mogą tam powstać kolejne przedsiębiorstwa. Oczywiście zabiegamy o realizację inwestycji w całości. Zarząd Województwa ma dołożyć starań o finansowanie naszej obwodnicy z unijnej rezerwy - mówi burmistrz Rzepka. Wspomniana rezerwa to unijne środki, które Ministerstwo Rozwoju Regionalnego rozdysponuje między województwa najlepiej radzące sobie z dysponowaniem dotacjami z Unii. Małopolska jest jednym z regionów, gdzie wydatkowanie unijnej kasy jest na wysokim poziomie,
W ocenie uczestników spotkania, szanse na takie sfinansowanie obwodnicy są spore. Wygląda więc na to, że wcześniejsza decyzja była pochopna. Jak zatem tłumaczyli się marszałkowie z z wykreślenia obwodnicy? Burmistrz Rzepka twierdzi, że marszałek Sowa nie zakładał nigdy całkowitej rezygnacji z tej inwestycji, ale chciał ją przesunąć na kolejny okres dofinansowania, które obejmuje lata 2014-20. Było to spowodowane brakiem wszystkich uzgodnień koniecznych do rozpoczęcia budowy, a środki finansowe były potrzebne na inwestycje już gotowe do realizacji.
Obecny na spotkaniu poseł Andrzej Ryszka (PO) ma zastrzeżenia, co do sposobu komunikacji w tej sprawie. - Jeśli nie ma odpowiedniego przepływu informacji, to jest niepoważne. Gramy w jednej drużynie i musimy wiedzieć o podejmowanych decyzjach. Zawsze za każdą decyzją stoi człowiek. Nawet jeśli wiadomości nie są dobre, musimy dowiedzieć się o nich u źródła, a nie z mediów – uważa Ryszka. Wszak nie od dziś wiadomo, że dobry przepływ informacji powoduje dobrą współpracę, której zwolennicy obwodnicy niewątpliwie życzą władzom miasta i województwa.

Autor:  swap [ 07 kwi 2011, 21:19 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

i komentarz, który mówi chyba wszystko :
Cytuj:
ha ha .... "obiecali" ... pewnie w rozmowie na korytarzu. Mnie tez wiele osób rózne rzeczy obiecywało. Jezeli ktos w swojej pracy opiera się jedynie na obiecankach, to rzeczywiście jest to "kompetentny" urzędnik. Jest uchwała o wykreśleniu i to jest dokument, co tu mają do rzeczy jakieś luźne obiecanki? Na spotkaniu był obecny poseł Ryszka, który nie był w temacie i informację uzyskał z mediów - a skąd miał ją mieć jak on sprawami Olkusza wogole sie nie interesuje - może wypadałoby czasami gdzieś pojechać, coś przeczytać, czymś się zainteresować. A tak będzie spychologia, nikt za nic nie jest odpowiedzialny i w Olkuszu NIC NIGDY nie powstanie

Autor:  Frik [ 08 maja 2011, 14:49 ]
Tytuł:  Obwodnica Olkusza--Kpina

No i ma się stać, jesienią pod moimi oknami ruszają prace nad obwodnicą.
http://olkusz.naszemiasto.pl/artykul/894283,obwodnica-olkusza-jednak-powstanie,id,t.html#c2b88f6164df536c,1,3,1

Mnie to ani ziębi ani grzeje prawdę mówiąc.A kroki w mieście są ok, z mojej perspektywy. Na rowerze wtedy bezpieczniej.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/