Teraz jest 24 wrz 2018, 10:24




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 cze 2011, 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 14:04
Posty: 1179
Lokalizacja: Olsztyn
Prawda jest taka że obecnie przejechać przez Częstochowę jest dość trudno, ale planowane inwestycje na wakacje 2011 zupełnie zakorkują miasto.
Poniżej artykuł z poniedziałkowej Gazety Wyborczej.
Cytuj:
Częstochowa zostanie rozkopane wszerz i wzdłuż. Prócz trwającej już przebudowy pl. Biegańskiego czeka nas m.in.: zamknięcie na miesiąc al. Wolności a na półtora skrzyżowania przy PZU, remont najbardziej zatłoczonego odcinka DK1 i wiaduktu w al. Niepodległości. Jakby tego było mało, przez miasto przetoczy się wyścig kolarski

Tylko drobnym preludium kłopotów komunikacyjnych będzie dzisiejsze zamknięcie - na około miesiąc - wlotu ul. Żużlowej w Legionów. Na tym skrzyżowaniu powstanie rondo. W jego sąsiedztwie rozpoczyna się też budowa mostu dla drugiej jezdni ul. Legionów. Ekipy drogowców napotkamy ponadto na odcinku od TRW do granic miasta: remontowana będzie nawierzchnia a na wysokości gazowni zaplanowano kolejne rondo. Prace na ul. Legionów mają potrwać do połowy listopada.

Ale prawdziwe kłopoty czekają tak kierowców jak i pasażerów komunikacji publicznej od soboty, gdy przez dwa tygodnie nie będą jeździć tramwaje z powodu remontu torowiska od ronda Mickiewicza do ul. Bór. Al. Niepodległości będzie musiała być zwężona na potrzeby maszyn budowlanych.

Jednak sen z oczu inżynierowi ruchu w Miejskim Zarządzie Dróg i Transportu spędza przede wszystkim al. Wolności, już dziś zakorkowana. A przecież zaroi się na niej od autobusów zastępujących tramwaje i to z ich powodu zdecydowano o kontrowersyjnym i gorąco komentowanym kroku: czasowej likwidacji przejścia dla pieszych przy DH Centrum wraz z demontażem wysepek zwężających jezdnię. Ma to zwiększyć przepustowość al. Wolności.

18 lipca tramwaje znów wyjadą na ulice, ale całą trasę od Północy po Kucelin obsłużą tylko przez tydzień. 25 lipca zaplanowano bowiem zamknięcie, także dla samochodów, skrzyżowania przy Sezamie i PZU na Rakowie. Przez sześć tygodni trwać ma jego przebudowa oraz podłączanie do istniejącej trasy tramwajowej nowo budowanej na Błeszno. Wprawdzie skrzyżowanie nie będzie rozkopane całe jednocześnie - myśli się o umożliwieniu jazdy z ul. Jagiellońskiej w al. Pokoju - to jednak zamieszanie w południowej części miasta będzie ogromne. Na pociechę: ul. Jagiellońska będzie wtedy przejezdna w obu kierunkach (dziś tylko ze wschodu na zachód), otwarta ma być ul. Jesienna, gdzie także budowana jest linia tramwajowa. Ale całkiem prawdopodobne jest zamknięcie w sierpniu ul. Rakowskiej, czyli drugiego na południu Częstochowy przejazdu w poprzek trasy szybkiego ruchu.

Z powodu prac przy PZU musiano zmienić ustaloną wcześniej trasę Tour de Pologne. Przejazd kolarzy 1 sierpnia w poniedziałek (dzień powszedni!) na pewno skomplikuje i bez nich trudną sytuację na drogach. Peleton ma przejechać od III Alei ul. Popiełuszki, Szajnowicza-Iwanowa, Dekabrystów, al. Armii Krajowej, Kościuszki, Wolności i Niepodległości. Tu kolarze będą musieli skręcić w ul. Powstańców Śląskich, jako, że przejazd przez skrzyżowanie przy PZU będzie niemożliwy. Trasa wyścigu wiedzie następnie al. Wojska Polskiego i ul. Bugajską, gdzie nastąpi tzw. start ostry.

Ledwo częstochowianie otrząsną się po przejeździe kolarzy, a już nazajutrz zamknięta zostanie al. Wolności: od Alej do DH Centrum budowany będzie kanał deszczowy, oraz przebudowywany ciepłociąg i wodociąg. 2 sierpnia to bardzo późny termin rozpoczęcia robót, jeśli miały by być - a takie są plany - zakończone przed 1 września, czyli powrotem mieszkańców z wakacji. - Prac w al. Wolności nie możemy zacząć wcześniej właśnie z powodu Tour de Pologne - mówi dyrektor MZDiT Mariusz Sikora.

Zamkniecie al. Wolności to apogeum kłopotów, ponieważ w tym czasie wciąż nieprzejezdny będzie równoległy ciąg Dąbrowskiego - Nowowiejskiego. Cały niemal ruch z północy na południe miasta trafi w tej sytuacji na ulice Popiełuszki i Pułaskiego. Nieco łatwiej powinno się jeździć w kierunku przeciwnym czyli z południa na północ. MZDiT nie zgodził się bowiem na zamknięcie ulic Śląskiej i Nowowiejskiego (choć naciskała na to Przemysłówka, generalny wykonawca pl. Biegańskiego), zanim na powrót nie otwarta zostanie al. Wolności.

Roboty w tej ostatniej to także olbrzymi kłopot dla pasażerów autobusów. Ponieważ możliwości objazdów w centrum dla niektórych linii już się wyczerpały, jedynym wyjściem będzie podział tras takich autobusów jak 14, 17, 30 na dwie części: z południowo-zachodniej części miasta dojadą na pl. Rady Europy przy dworcu PKP, pasażerowie przejdą pod torami tunelem, by na ul. Piłsudskiego wsiąść do drugiego autobusu i kontynuować podróż.

Podobne rozwiązanie zastosowano w Częstochowie dekadę temu, gdy remontowano wiadukt na ul. Mirowskiej nad trasą szybkiego ruchu: autobusy dojeżdżały tylko do szpitala, następnie ludzie pieszo pokonywali wiadukt, by przy rynku na Zawodziu wsiąść do autobusów i kontynuować podróż.

Ponadto na lato zaplanowano kompleksowy remont jezdni DK1 w kierunku Katowic na odcinku od ul. Rakowskiej do granic miasta. Przypomnijmy, iż jest to najwęższy odcinek trasy, który i bez obecności drogowców lubi się korkować. Naprawiane, choć w mniejszym zakresie, mają być też inne odcinki DK1, m.in. na podjeździe od strony Warszawy do skrzyżowania z al. Jana Pawła II oraz na wysokości ul. Bardowskiego.

MZDiT zapowiada też asfaltowanie ul. Głównej (wylot na Opole) oraz Bugajskiej (wylot na Olsztyn).

Wakacje się skończą - ale roboty drogowe trwać będą w najlepsze. We wrześniu czeka nas zamknięcie ul. Śląskiej i Kilińskiego oraz rozpoczęcie remontu wiaduktu w al. Niepodległości. Ten ostatni nie będzie wprawdzie, jak straszono, zamykany a tylko zwężany. Ciekawe jak częstochowscy kierowcy poradzą sobie z jazdą na tzw. zamek błyskawiczny w miejscu, gdzie z dwóch pasów zrobi się jeden? Prace na wiadukcie potrwają aż dwa lata.

Remont wiaduktu to także kolejne - tym razem kilkudniowe zatrzymanie tramwajów: prace zaczną się bowiem od demontażu istniejącego torowiska. Tramwaje mają jeździć ułożonym z boku tymczasowym, ale jego budowa i podłączenie do sieci musi trochę potrwać.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa



LINK: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... edzie.html

_________________
Pozdrawiam
egzor :: naszlaku.eu


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 03 lip 2011, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lip 2011, 14:54
Posty: 16
Lokalizacja: Miasto św.Wieży / Kroczyce
Dlatego od pewnego czasu do pracy jeżdżę rowerem, zajmuje mi to niecałe 20 minut z Tysiąclecia na Wrzosowiak ;)
Pozdrawiam

_________________
Don`t drive faster than your angel can fly
Obrazek


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Teraz jest 24 wrz 2018, 10:24


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL