Teraz jest 28 mar 2024, 12:56




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lis 2006, 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
co wiecie o tej, planowanej trasie ? problem jest spory, chodzi o to by ta trasa nie zniszczyła np okolic Okiennika, szukałem, znalazłem taką informację i nie brzmi to dobrze

http://www.e-poreba.pl/viewtopic.php?t= ... bf8d16c006

Na lata 2006-2008 planowana jest budowa pierwszego etapu obwodnicy biegnącej przez cały powiat, a odciążającej z nadmiernego ruchu pojazdów przede wszystkim Zawiercie.

Obwodnica ma biec od Siewierza przez Porębę (wzdłuż torów kolejowych), przez Markowiznę, Fugasówkę do drogi krajowej nr 78. Okrązy ona wszystkie miejscowości na trasie DK 78, (Kromołów, Żerkowice, Kroczyce) i wyjdzie w Pradłach przy połączeniu drogi wojewódzkiej Pilica - Pradła. Dalej obwodnica biegnie aż do Szczekocin, okrążając centrum miasta.

- Na lata 2006-2008 przyjęto budowę części obwodnicy - 6,6 km (od Siewierza do Poręby), która kosztować będzie ok. 76 mln zł - wyjaśnia Marian Gajda, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Zawierciu. - Środki na budowę obwodnicy zabezpiecza Ministerstwo Infrastruktury.

By również poruszanie się po samym mieście było łatwiejsze PZD wystąpił do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach środków strukturalnych przebudowy skrzyżowania w centrum (ulice Sikorskiego, Dmowskiego i Pomorskiej) gdzie planowane jest budowa ronda. Drugie rondo ma powstać na skrzyżowaniu ulic: Piłsudskiego, Kościuszki i Blanowskiej, trzecie w Blanowicach (ul. Przyjaźni, Wyspiańskiego - w pobliżu cmentarza). Przebudowane mają zostać też ulice: 3 Maja, Kościuszki i Blanowska. Wartość szacunkowa prac wynosi ok. 17 mln zł - wniosek PZD ocenia obecnie panel ekspertów. Wiążące decyzje mają zapaść do końca tego roku.

W dalszych planach jest budowa obwodnicy miasta - pierwsza nitka prowadziłaby przez Blanowice w kierunku Kroczyc (wychodzić miałaby w Lgocie Murowanej, odciążając DK 78), drugi ciąg po przebudowie biegłby od ul. Obrońców Poczty Gdańskiej przez Żabki do Łośnic.

- Obecnie miasto jest "zatkane" i to nie tylko, jak bywało dotąd w weekendy, ale przez cały tydzień - stwierdza dyrektor PZD. - Wprowadzenie nowych rozwiązań staje się koniecznością. Liczymy na to, że uda się pozyskać pieniądze na wszystkie zaplanowane inwestycje.

(IWO) - Dziennik Zachodni


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2006, 21:18 
Niewiele wiem o obwodnicy Zawiercia i przebudowy DK 78, ale mam nadzieje że nie pozyskaja kasy i wszystk ucichnie. Przebudowa nic nie da, mi osobiście wydaje sie że lepszym pomysłem było by wybudowanie zupełnie nowej drogi biegnącej na północ od Poręby i Zawiercia. A właściwie szkoda pisać, jak już ruszą to będą rozwalać wszystko jak leci, pewnie Okiennika nie ruszą ale jak im mniejsze skałki staną na drodze to je napewno rozwalą. W tej części Jury nie ma żadnych rezerwatów, to też problemów z ekologami nie będzie. To że tam jest jakiś Park Krajobrazowy nic to niepomoże. A z tymi korkami w mieście to troche przesada, wiadomo są samochody jest ruch. Jestem za korkami i przeciwko niszczeniu Jury


Gora
  
 
PostNapisane: 13 lis 2006, 21:19 
To ja "kicham" taką obwodnicę ,która ma odciążyć Dk 78 a poprowadzić ruch pod moimi oknami przez Żabli do Łośnic. Latem kiedy TIR-y mogą jeździć tylko w nocy , ja spanie mam z głowy. Każdy wiezie jakieś blaszysko i tłucze się tak jakby jakaś wojna była w pobliżu.


Gora
  
 
 Tytuł: RIEMMANN
PostNapisane: 14 lis 2006, 07:51 
Z tego co się orientuje to obejscie miasta Zawiercie jest w planach na 2007 - 2013 rok. Kiedy bedzie to dokladnie tego raczej nik niewie bo fundusze sa caly czas przesowane na wazniejsze inwestycje. Obejscie Siewierza na DK-78 wydaje mi sie ze powinno powstac do 2010r, podobnie jak remont DK-78 na odcinkach Tąpkowice-Siewierz i Tąpkowice- Tarnowskie Góry.
Obejście Siewierza obejmuje węzeł typu koniczyna oraz samą obwodnicę. Wpięcie w istniejącą DK-78 w kierunku Zawiercia będzie się znajdował na wysokości zjazdu do nadleśnictwa Siewierz. Będzie tam skrzyżowanie skanalizowane z drogą wojewódzką w kierunku Myszkowa. Wlot w istniejącą DW będzie sie natomiast odbywał za pomoca małego ronda.
Jeśli chodzi o obejście Zawiercia. Trasa będzie przebiegała za cmentarzem miejskim i dalej kierowała sie ku dolinie Czarnej Przemszy w ok. Fugasówki. Następnie mija Kromołów od wschodu i biegnie równolegle do istniejącej DK-78. Z góry zerkowskiej przebiega mniej wiecej na wysokosci wyjscia szlaku czerwonego na droge Zerkowice - Suliny i wpina sie w istniejaca DK-78 na wysokosci Kalinowki. Poniewaz bedzie to droga klasy GP /ruchu przyspieszonego/ nalezy sie spodziewac ograniczenia liczby skrzyzowan oraz braku zjazdow z prywatnych posesji. Kolizje z drogami lokalnymi do Karlina czy tez Giebla zapewne zostana rozwiazane za pomoca dwupoziomowych przejazdów. Jesli o mnie chodzi, tego typu inwestycja na etapie projektu powinna przewidziec sensowne rozladowanie ruchu samochodów ciezarowych do CMC Zawiercie. Planowany jest zjazd z obecnej DK-78 obok starego biurowca huty na Wartach dla obslugi tego ruchu ale wydaje mi sie ze tak naprawde nie zmieni on faktu iz nadal wiekszosc ruchu pojazdow ciezarowych do CMC Z-cie bedzie poruszac sie w scislym centrum miasta.
Sensownym rozwiazaniem bylaby modyfikacja skrzyzowania na DK-78 z droga wojewodzka na Ogrodzieniec. Dodanie 4 wlotu przeznaczonego na dojazd do huty mocno rozladowaloby uciazliwy dla miasta ruch pojazdow ciezarowych. W kontekscie przyszlego obejscia miasta Zawiercie na ww skrzyzowaniu i tak zapewne powstalby wezel drogowy, wiec gdyby uwzglednic dodatkowa odnoge do huty, wtedy jak widac caly ruch pojazdow ciezarowych kierujacy sie do CMC Zawiercie jak i pozostaly ruch tranzytowy zostalby skutecznie wyprowadzony poza obreb miejski.


Gora
  
 
 Tytuł: Re: RIEMMANN
PostNapisane: 14 lis 2006, 08:45 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 9148
Lokalizacja: Włodowice
Anonymous napisał(a):
... Z góry zerkowskiej przebiega mniej wiecej na wysokosci wyjscia szlaku czerwonego na droge Zerkowice - Suliny i wpina sie w istniejaca DK-78 na wysokosci Kalinowki...

Teren tam jest mocno urozmajcony, dość ciasno będą tam mieli przy wytyczaniu.

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Nidą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 14 lis 2006, 09:47 
Obecna sztuka inzynierska nie z takimi problemami miala juz do czynienia. Najlepszy byl flisz karpacki w Lalikach :)


Gora
  
 
PostNapisane: 14 lis 2006, 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
jeśli od wschodu Żerkowic to mniejsze zło


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2006, 19:25 
A co z kopalniami w okolicy Kromołowa ?
Zrobią drogę, potem kopalnię, a na koniec będą się dziwić ,że drogi się zapadają


Gora
  
 
PostNapisane: 14 lis 2006, 20:51 
jakimi kopalniami ? :shock:


Gora
  
 
PostNapisane: 15 lis 2006, 07:45 
Na temat kolani w Kromołowie nic mi nie wiadomo. Wiem tylko że kopalnie takowe były ale chyba nie wychodziły poza obręb dzisiejszej DK-78 od strony huty. Na ew. szkody gornicze takze drogowcy znaja sposoby - co prawda konstrukcyjnie dosc proste ale w miare skuteczne. Jako ciekawostke moge powiedziec ze przy obwodnicy Siewierza geolodzy natrafili na stare zapadliska pokopalniane.
Wydaje mi sie ze przy obejsciu Zawiercia sporo problemów może być właśnie z geologią /teren krasowy/ oraz z odwodnieniem drogi. Na odcinku od Kromołowa do Kalinówki brak jest naturalnych cieków wodnych gdzie możnaby "zrzucić wode".
Jeszcze sie odniose do ew. narzekan na drogowców. Wiadomo ze drogi - jak kazda inwestycja o charakterze liniowym - bardzo silnie ingeruje zarówno w krajobraz jak i w srodowisko naturalne. Nie jest natomiast tak jak sie dosc powszechnie uwaza, iz projektant moze zaprojektowac droge tam, gdzie mu sie zywnie podoba. Ustawa o ochronie srodowiska jasno okresla iz tego rodzaju inwestycje dotyczace drog krajowych maja posiadac raport oddzialywania inwestycji na srodowisko a rok temu wprowadzono wymog uzyskania decyzji srodowiskowej dla tego typu inwestycji Pozwolenie na budowe jest wydawane dopiero po uzyskaniu decyzji srodowiskowej. I nie jest tez tak ze uzyskanie takiej decyzji to jedynie "formalnosc". Coraz wiekszy udzial w procesie decyzyjnym o wyborze wariantu rozwiazania maja srodowiska ekologiczne i wydaje mi sie ze powoli jest to trend trwaly. Jestem jak najbardziej za takimi rozwiazaniami.
Oczywiscie sa wyjatki od reguly jak oslawiona trasa Via Baltica przecinajaca dol. Rospudy.
Mam nadzieje ze brak woli dialogu srodowiska drogowcow z ekologami w tym przypadku zaskutkuje dotkliwym karami nalozonymi na Polske przez Komisje Europejska. Mowie to nie z zawisci lecz raczej z nadzieja ze konstytucyjny zapis "zrownowazonego rozwoju" wlasnie przez ten konkretny przypadek nie pozostanie martwym przepisem prawa w Konstytucji RP.


Gora
  
 
PostNapisane: 15 lis 2006, 08:32 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 9148
Lokalizacja: Włodowice
RIEMMANN napisał(a):
...Wydaje mi sie ze przy obejsciu Zawiercia sporo problemów może być właśnie z geologią /teren krasowy/ oraz z odwodnieniem drogi. Na odcinku od Kromołowa do Kalinówki brak jest naturalnych cieków wodnych gdzie możnaby "zrzucić wode"...

Typowy kras problemem raczej być tam nie powinien, gorzej natomiast przy przejściu przez kuestę, gdzie trzeba będzie naprawdę dobrze wykonać warstwę nośną (czy jak się to nazywa) i zadbać o doskonałe odprowadzenie wody. Chodzi tu głównie o kontakt dogger/malm i wystepujące na nim zazwyczaj żródła i wysięki wód, a poniżej na nieprzepuszczalnych iłach też gdzieś wodę odprowadzić trzeba (chyba do Warty?).
Za Żerkowską problemu nie będzie - dobry odbiór zapewni górna część Dol. Więcki, jak pochodzi się po lesie to łatwo zauważyć że wymyty jar sięga prawie pod stację benzynową.

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Nidą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 lis 2006, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
RIEMMANN napisał(a):
Na temat kolani w Kromołowie nic mi nie wiadomo. Wiem tylko że kopalnie takowe były ale chyba nie wychodziły poza obręb dzisiejszej DK-78 od strony huty.


co tam kopali ? rudę ?

RIEMMANN napisał(a):
Jako ciekawostke moge powiedziec ze przy obwodnicy Siewierza geolodzy natrafili na stare zapadliska pokopalniane.


pewnie coś mają wspólnego z http://www.sktj.pl/epimenides/jura/siewier_p.html ?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2006, 07:39 
Z tego co pamietam to wydobywano tam.... srebro, ale moge sie mylic bo pamiec zawodna jest.

Jaskinia siewierska znajduje sie po zach stronie DK1 a pozostalosci po sztolniach zostaly na mierzone na wsch od cmentarza z kosciolem romanskim


Gora
  
 
PostNapisane: 30 lis 2006, 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
srebro ? nieźle ;)

namierzyli georadarem czy jakieś wykopki robią ?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 lut 2007, 15:43 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 9148
Lokalizacja: Włodowice
NaszeMiasto.pl > Zawiercie > Lokalne > Obwodnica na horyzoncie

Obwodnica na horyzoncie

Marian Gajda zna już przebieg przyszłej obwodnicy. Ma w swoim biurze gotowy jej plan.

Przez Porębę, niewielkie miasto w powiecie zawierciańskim, codziennie przejeżdża 11 tysięcy samochodów. Jeszcze więcej przemierza Zawiercie. Te dwa miasta są wręcz rozjeżdżane przez tiry i wyładowane węglem ciężarówki, pokonujące krajową drogę nr 78. Ta trasa biegnie przez cały powiat.

Ci, którzy w pobliżu tej drogi mieszkają, mają serdecznie tego dość. Interweniują gdzie się da, żeby coś w tej sprawie zrobić. Gdy Barabara i Kazimierz Dworakowie z Poręby budowali swój dom w pobliżu drogi, dziennie przejeżdżało nią zaledwie kilka aut. Teraz pędzące tiry powodują drgania tak duże, że okna domu wypadają z framug, a budynek pęka na całej długości.

Ich interwencje kończyły się jedną odpowiedzią: niedługo powstanie obwodnica tej drogi. Miałaby ominąć Porębę, Zawiercie, Kroczyce, Pradła i Szczekociny, czyli miejscowości, przez których centra przebiega ruchliwa "krajówka". Na te inwestycje mieszkańcy czekają z niecierpliwością.

- Jest już gotowa koncepcja tej drogi. Wiem, że jest na ten cel 75 milionów złotych, jednak te inwestycje realizuje w całości Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Marian Gajda, dyrektor powiatowego Zarządu Dróg w Zawierciu.

W katowickim oddziale GDDKiA mówią, że w Narodowym Planie Rozwoju ujęto budowę trzech obwodnic: Poręby i Zawiercia, Kroczyc i Pradeł oraz Szczekocin. Józef Woźnica, naczelnik Wydziału Planowania GDDKiA w Katowicach, podkreśla, że dla nich wszystkich opracowano już studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Ma to być droga bez pasa rozdziału, dwupasowa (jeden pas w każdą stronę) z poboczem.

- Taka droga to dla naszego miasta naprawdę coś wielkiego. Obwodnica odciążyłaby ruch i z pewnością odetchnęliby z ulgą mieszkańcy domów przy ulicy Ludowego Wojska Polskiego, czyli mieszkający tuż przy drodze krajowej. Tysiące aut przejeżdżających pod ich oknami to naprawdę wielka uciążliwość - mówi Marek Śliwa, burmistrz Poręby.

Specjaliści z GDDKiA przekonują, że według planów inwestycja ruszy pełna parą dopiero w roku 2009. Teraz powstaje dokumentacja.

Nowe drogi do 2011 roku

Obwodnica Poręby i Zawiercia ma mieć 23 km długości. Obwodnica Kroczyc i Pradeł (w zależności od wariantów przebiegu) może zjąć od 6,4 do 12,4 km. Obwodnica Szczekocin miałaby 6 km długości. W tym roku mają trwać prace projektowe. Obie mają powstać w latach 2009-2011. Natomiast trzecia obwodnica, Poręby i Zawiercia, ma być gotowa w roku 2011. Nowa droga ma biec od Siewierza przez Porębę, przez Markowiznę, Fugasówkę do drogi krajowej nr 78. Okrąży więc wszystkie miejscowości na trasie DK 78 (Kromołów, Żerkowice, Kroczyce) i wyjdzie w Pradłach. Dalej natomiast biegnie aż do Szczekocin, okrążając centrum miasta.
Anna Dziedzic - Dziennik Zachodni

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Nidą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest 28 mar 2024, 12:56


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL