Teraz jest 07 gru 2019, 03:44




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 05 gru 2014, 20:59 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Howgh. czytałem :mrgreen:

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 mar 2015, 19:04 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Mam pytanie. Może ktoś zna odpowiedź. Gnębi mnie to od trzech lat. Szukałem w archiwach, pytałem w urzędach. Nic. :(
Kiedy wyasfaltowano drogę nr 46 na odcinku Janów - Bystrzanowice? Gadałem kiedyś z leśniczym Dąbrowa-Łazy. Mówił, że ten odcinek we wrześniu 39 był w stanie rozpaczliwym. Mimo, że lato tego roku było suche, uciekające kolumny 7dp i ludności cywilnej nie trzymały się drogi, bo.... jej nie było.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 mar 2015, 20:07 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 888
Może niewiele odkrywczego wniosę ale tą drogę wyasfaltowano na pewno po II wojnie a przed 70 rokiem. Jedyną drogą z asfaltową (odcinkami - naprzemiennie z klinkierem) nawierzchnią przed wojną była droga Katowice-Warszawa. W 1939 roku droga ta mogła być drogą "gruntową" bo "bitą" była ta równoległa, bardziej na południe


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 mar 2015, 20:27 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Smar - zgadza się. Do roku 70-tego, wszystkie dane z gmin lądowały w Częstochowie, a potem w Łodzi, gdzie...'znikały. ...pytam o 46-tkę celowo - i zapewne domyślasz się dlaczego :P - bo nie ma na tym odcinku żadnych danych, a już wiem, że asfalt był kładziony co najmniej dwukrotnie po 1939.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, 11:54 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Znalazłem. :mrgreen: 46-tka od Janowa na Wschód została poszerzona i wyasfaltowana w 1969 roku. Wcześniej była drogą gruntową zabagnioną w dolinach, z dużą ilością kamieni , na których można było urwać miskę olejową.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 mar 2015, 20:23 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Cały czas się zastanawiam dlaczego 46-tka asfaltowa powstała tak stosunkowo późno.. czy była, aż tak niepotrzebna dla ruchu kołowego? Porównałem mapy smara i alkosandra. Wydaje się, że początkiem ubiegłego wieku ważniejsza była droga, między Złotym, a Bystrzanowicami. Dwór, folwark i te rzeczy...od 1833...
Po co było się tłuc przez Apolonkę?
Raczyńskim było z całą pewnością łatwiej szaleć po południowej drodze.
7dp w 1939 już nie miała wyboru... zwłaszcza, że rozkazy i tak sugerowały kierunek północno-wschodni.

na prośbę autora skorygowałem datę /Michał

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, 14:11 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Takie coś znalazłem.. :P
Czy ktoś o tym słyszał?
mapa jest z 1922 roku....


Załączniki:
1922.png
1922.png [ 347.48 KiB | Przeglądane 2359 razy ]
1922 legenda.png
1922 legenda.png [ 314.57 KiB | Przeglądane 2359 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, 15:16 

Dołączył(a): 28 cze 2015, 20:35
Posty: 102
W temacie drogi Kotowice - Mirów, przełom lat 50-tych i 60-tych XX wieku (lepsze to zdjęcie, a raczej jego kawałek, niestety nie będzie), a opis do tego jest taki:

"Zejście z Góry Kamionka w kierunku Mirowa. Po obu stronach drogi widoczne pola uprawne. Po lewej stronie znajdują się słupy linii telefonicznej prowadzącej z Kotowic wzdłuż drogi do Gorzelni, z widocznym następnie skrętem w prawo. Po prawej stronie drogi widoczne słupy Radiowęzła Włodowice, prowadzące cały czas na wprost, do Mirowa. Dzisiejszy las gorzelniany jeszcze nie istniał i w tle, za kolejnym wzniesieniem przez które przechodzą słupy radiowęzła, widać prawdopodobnie dachy Mirowa, odległe o niecałe 2 km od wykonującego zdjęcie. W prawym górnym rogu zdjęcia, przy krawędzi górnej widać z oddali nieporośnięte jeszcze lasem skały wzgórza Wapiennik znajdującego się przy tzw. Lelowskiej Drodze w Mirowie".


Załączniki:
Kotowice Mirów.jpg
Kotowice Mirów.jpg [ 41.34 KiB | Przeglądane 2351 razy ]
Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, 17:09 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Znalazłem Dziennik Ustaw z 1939 roku mówiący o projekcie budowy linii Zawiercie - Kozłów. Ponadto na www.jura-pilica.com/?linia-kolejowa,411 jest artykuł o wcześniejszym pomyśle

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, 19:56 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 888
To dopiero za Giereka w latach siedemdziesiątych gdy zbudowano CMK urzeczywistnione te plany :P


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, 22:50 

Dołączył(a): 16 kwi 2016, 18:47
Posty: 78
Jeśli chodzi o koncepcje budowy nowej linii Zawiercie-Warszawa to zostala ona pierwszy raz przedstawiona w roku 1923 przez Aleksandra Wasiutyńskiego. W II RP nie wpisano jednak tej linii do planowanych inwestycji.

Natomiast linia Łazy-Kiwerce, mająca służyc glownie do transportu węgla do wschodnich terenow RP, byla wpisana do planow rozbudowy sieci kolejowej II RP.

Obie koncepcje (w zmienionych formach) zostaly zrealizowane dopiero w PRL jako CMK i LHS.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2018, 16:02 

Dołączył(a): 16 kwi 2016, 18:47
Posty: 78
Czy mapa z ktorej pochodzi ten fragment jest dostepna w internecie?

Obrazek


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 kwi 2019, 19:43 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2270
Lokalizacja: Łeba
Skowronów fascynował mnie zawsze. Wieś położona na górce i droga wiodąca przez nią. Na przekór logice. Poniżej biegnie 46-tka. I po drugiej stronie kanionu - zakręt, w prawo i w lewo do Pabianic. Czy tam w dole coś kiedyś płynęło?

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Teraz jest 07 gru 2019, 03:44


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:
cron

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL